De omzet van Smartphoto group steeg in de eerste jaarhelft met 39 procent naar 29,3 miljoen euro. De ebitda klom van 965.000 euro over de eerste jaarhelft van 2021 naar 3,2 miljoen euro op 30 juni 2022, een stijging met 235,5 procent. De nettowinst kwam uit op 975.000 euro terwijl er vorig jaar nog een nettoverlies van 824.000 euro geboekt werd.

E-commerce as a service

"Door onder andere een betere productmix en prijsaanpassingen, steeg de winstgevendheid over de eerste zes maanden van 2022 in vergelijking met een jaar eerder, niettegenstaande de hogere productie-, transport- en materiaalkosten en de traditioneel lagere volumes in de eerste jaarhelft in vergelijking met de tweede jaarhelft", duidt het bedrijf.

De groep verwacht dit jaar verder te groeien. "Voor smartphoto zullen onder meer de uitbreiding van de productrange, het doorvoeren van prijsverhogingen, en het verbeteren van de conversie, ondersteund door een volledig mobielvriendelijke site, hier verder toe bijdragen", klinkt het. "NaYan zal naast de focus op groei door het winnen van nieuwe klanten voor zijn e-commerce as a service (EAAS) ook de nodige aandacht besteden aan de optimalisaties van de onderliggende processen en structuren."

De omzet van Smartphoto group steeg in de eerste jaarhelft met 39 procent naar 29,3 miljoen euro. De ebitda klom van 965.000 euro over de eerste jaarhelft van 2021 naar 3,2 miljoen euro op 30 juni 2022, een stijging met 235,5 procent. De nettowinst kwam uit op 975.000 euro terwijl er vorig jaar nog een nettoverlies van 824.000 euro geboekt werd."Door onder andere een betere productmix en prijsaanpassingen, steeg de winstgevendheid over de eerste zes maanden van 2022 in vergelijking met een jaar eerder, niettegenstaande de hogere productie-, transport- en materiaalkosten en de traditioneel lagere volumes in de eerste jaarhelft in vergelijking met de tweede jaarhelft", duidt het bedrijf.De groep verwacht dit jaar verder te groeien. "Voor smartphoto zullen onder meer de uitbreiding van de productrange, het doorvoeren van prijsverhogingen, en het verbeteren van de conversie, ondersteund door een volledig mobielvriendelijke site, hier verder toe bijdragen", klinkt het. "NaYan zal naast de focus op groei door het winnen van nieuwe klanten voor zijn e-commerce as a service (EAAS) ook de nodige aandacht besteden aan de optimalisaties van de onderliggende processen en structuren."