Smartphoto slaagde erin om, onder andere door een betere productmix en verdere prijsaanpassingen, de winstgevendheid in 2022 in vergelijking met 2021 op te trekken, niettegenstaande de hogere productie-, transport- en materiaalkosten.

Groei en rendabiliteit

Met een omzet van 15,5 miljoen euro en een operationele kasstroom (EBITDA) van 2,7 miljoen euro droeg de B2B-divisie naYan vanaf het eerste volledige jaar bij tot de groei en de rendabiliteit van de groep.

Over het volledige jaar 2022 bedraagt de EBITDA 13 miljoen euro, tegenover 10,2 miljoen euro in 2021, of een toename van 27,3 procent. Tegenover 2019, als vergelijkingsjaar zonder enige invloed van corona, zijn de bedrijfsopbrengsten van Smartphoto toegenomen van 51,5 miljoen euro naar 76,3 miljoen euro, dat is een stijging met 48,3 procent. De operationele kasstroom (EBITDA) is toegenomen van 8,8 miljoen euro in 2019 naar 13 miljoen euro in 2022, goed voor een stijging met 47,6 procent.

Smartphoto slaagde erin om, onder andere door een betere productmix en verdere prijsaanpassingen, de winstgevendheid in 2022 in vergelijking met 2021 op te trekken, niettegenstaande de hogere productie-, transport- en materiaalkosten.Met een omzet van 15,5 miljoen euro en een operationele kasstroom (EBITDA) van 2,7 miljoen euro droeg de B2B-divisie naYan vanaf het eerste volledige jaar bij tot de groei en de rendabiliteit van de groep.Over het volledige jaar 2022 bedraagt de EBITDA 13 miljoen euro, tegenover 10,2 miljoen euro in 2021, of een toename van 27,3 procent. Tegenover 2019, als vergelijkingsjaar zonder enige invloed van corona, zijn de bedrijfsopbrengsten van Smartphoto toegenomen van 51,5 miljoen euro naar 76,3 miljoen euro, dat is een stijging met 48,3 procent. De operationele kasstroom (EBITDA) is toegenomen van 8,8 miljoen euro in 2019 naar 13 miljoen euro in 2022, goed voor een stijging met 47,6 procent.