De groei wordt aangedreven door een toegenomen vraag en uitbreiding naar nieuwe categorieën zoals sportkleding op basis van polyestervezels. Spreadshirt beprint jaarlijks meer dan 5,5 miljoen artikelen en heeft onlangs een divisie opgericht die in onderaanneming voor derden gaat werken. Kornit Digital is een Israëlische fabrikant van zogenaamde DTG-printers (direct-to-garment) die met watergebaseerde pigmentinkten direct op textiel printen. Kornit Digital is op de beurs genoteerd (Nasdaq: KRNT). Spreadshirt heeft nu Kornit Atlas-systemen gekocht. Die zijn bedoeld voor hoge jaarlijkse volumes. Spreadshirt heeft ook de Kornit Avalanche Poly Pro getest, omdat ze van plan zijn hun activiteiten uit te breiden naar de lucratieve en groeiende sport- en vrijetijdssegmenten waar veel met stoffen op basis van polyestervezel wordt gewerkt. De gangbare printtechniek voor dit soort van toepassingen is sublimatieprinten. Kornit lanceerde op de Fespa in mei het nieuwe Avalanche Poly Pro printproces. Dat is een nieuwe manier voor het beprinten van polyestervezels met pigmentinkten waarmee Kornit een stuk van de taart van die markt wil veroveren. Op diezelfde Fespa in München stelde HP voor de eerste keer sublimatieprinters voor. Het duidt nog maar eens op de belangrijkheid van deze markt waar andere printerfabrikanten al langer op actief zijn.

Spreadshirt.com werd in 2002 opgericht in Leipzig. Het bedrijf realiseert een omzet van 130 miljoen dollar en heeft meer dan 750 medewerkers. Het is in 12 verschillende talen actief op 18 markten wereldwijd.