Staub Druck & Media uit Schramberg, Duitsland, werkt 24/7 en produceert een grote variëteit aan drukwerk waaronder kalenders, leaflets, catalogi, boeken en marketingmateriaal. Het verkoopt direct of online. Het bedrijf heeft intussen in een tweede B2-inkjetpers van Fujifilm geïnvesteerd. De vierkleurenpers met watergebaseerde inkten, is gebouwd op een Ryobi-chassis en is voorzien van Fujifilm Dimatrix Samba printkoppen. De printresolutie bedraagt 1200 dpi. Francisco Martinez (foto), de CEO van Staub , zegt dat de zeer hoge kwaliteit van de output er mee voor heeft gezorgd dat Porsche nu een klant is. De twee inkjetpersen worden aangestuurd vanuit dezelfde XMF-workflow van Fujifilm.

Om maximaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de persen - kleine oplages print on demand in hoge kwaliteit - ontwikkelde Staub Druck & Medien de laatste twee jaar een reeks online portals voor specifieke sectoren. "We ontwikkelen continu nieuwe producten voor deze markten. Een nieuwe markt voor ons is die van de verpakking, waarvoor we een online portal hebben gelanceerd. Om iets nieuw te maken, heb je nieuwe technologie, een nieuwe manier van denken en van de dingen aanpakken nodig," aldus nog Martinez.

Staub Druck & Media uit Schramberg, Duitsland, werkt 24/7 en produceert een grote variëteit aan drukwerk waaronder kalenders, leaflets, catalogi, boeken en marketingmateriaal. Het verkoopt direct of online. Het bedrijf heeft intussen in een tweede B2-inkjetpers van Fujifilm geïnvesteerd. De vierkleurenpers met watergebaseerde inkten, is gebouwd op een Ryobi-chassis en is voorzien van Fujifilm Dimatrix Samba printkoppen. De printresolutie bedraagt 1200 dpi. Francisco Martinez (foto), de CEO van Staub , zegt dat de zeer hoge kwaliteit van de output er mee voor heeft gezorgd dat Porsche nu een klant is. De twee inkjetpersen worden aangestuurd vanuit dezelfde XMF-workflow van Fujifilm.Om maximaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de persen - kleine oplages print on demand in hoge kwaliteit - ontwikkelde Staub Druck & Medien de laatste twee jaar een reeks online portals voor specifieke sectoren. "We ontwikkelen continu nieuwe producten voor deze markten. Een nieuwe markt voor ons is die van de verpakking, waarvoor we een online portal hebben gelanceerd. Om iets nieuw te maken, heb je nieuwe technologie, een nieuwe manier van denken en van de dingen aanpakken nodig," aldus nog Martinez.