Tetra Pak onderzocht de houding van de voedsel- en drankenindustrie ten opzichte van duurzaamheid, zowel vandaag als voor de komende vijf jaar. De helft van de ondervraagde bedrijven beschouwt de consumentenvraag als de belangrijkste reden om nieuwe duurzame oplossingen te gebruiken in de productie- en verwerkingssector.

Klimaatcrisis aanpakken

De vijf belangrijkste bedrijfsbeloften voor duurzaamheid waren: (1) het verminderen van afhankelijkheid van plastic, (2) het verminderen van de vraag naar plastic verpakkingen bij voedselbezorging, (3) het verminderen van voedselverspilling in de fabrieken (4) het verminderen van plastic verpakkingsafval in de waardeketen van de voedingsindustrie en (5) het verbeteren van de logistiek in de gehele waardeketen.

"De voedsel- en drankenindustrie staat op een cruciaal punt", zegt Gilles Tisserand, vice president Klimaat & Biodiversiteit bij Tetra Pak. "Beide industrieën heroverwegen hun manier van werken om de klimaatcrisis aan te pakken en om te gaan met de onvermijdelijke impact daarvan op hun activiteiten. Ze kijken naar leveranciers voor hulp in een competitieve markt, en we blijven vastberaden om ons steentje bij te dragen door innovatie te stimuleren en nieuwe onderzoeken, samenwerkingen en producten te ontwikkelen."

Tetra Pak onderzocht de houding van de voedsel- en drankenindustrie ten opzichte van duurzaamheid, zowel vandaag als voor de komende vijf jaar. De helft van de ondervraagde bedrijven beschouwt de consumentenvraag als de belangrijkste reden om nieuwe duurzame oplossingen te gebruiken in de productie- en verwerkingssector.De vijf belangrijkste bedrijfsbeloften voor duurzaamheid waren: (1) het verminderen van afhankelijkheid van plastic, (2) het verminderen van de vraag naar plastic verpakkingen bij voedselbezorging, (3) het verminderen van voedselverspilling in de fabrieken (4) het verminderen van plastic verpakkingsafval in de waardeketen van de voedingsindustrie en (5) het verbeteren van de logistiek in de gehele waardeketen."De voedsel- en drankenindustrie staat op een cruciaal punt", zegt Gilles Tisserand, vice president Klimaat & Biodiversiteit bij Tetra Pak. "Beide industrieën heroverwegen hun manier van werken om de klimaatcrisis aan te pakken en om te gaan met de onvermijdelijke impact daarvan op hun activiteiten. Ze kijken naar leveranciers voor hulp in een competitieve markt, en we blijven vastberaden om ons steentje bij te dragen door innovatie te stimuleren en nieuwe onderzoeken, samenwerkingen en producten te ontwikkelen."