UPM boekte in het eerste kwartaal van 2024 een omzet van 2,64 miljard euro, vijf procent minder dan in 2023. Het vergelijkbare bedrijfsresultaat (EBIT) kwam uit op 333 miljoen euro (-6%). De nettowinst steeg met 52 procent naar 279 miljoen euro in het eerste kwartaal.

Bij UPM Fibres verbeterde de winstgevendheid. "De marktvraag naar pulp was goed en de prijzen stegen vanaf het vierde kwartaal van 2023. We konden onze klanten bedienen met 71 procent meer leveringen vergeleken met vorig jaar", duidt Massimo Reynaudo, de CEO.

Ook de winstgevendheid en volumes voor UPM Specialty Papers en UPM Raflatac, twee bedrijven die leveren aan de verpakkingsindustrie, herstelden zich van de scherpe daling van vorig jaar. "Tegelijkertijd hebben de bedrijven goed op de marges gelet, zoals blijkt uit hun goede resultaten", aldus de CEO.

UPM Communication Papers bleef volgens het management goed presteren. "In het eerste kwartaal was de vraag naar grafisch papier in Europa iets hoger dan een jaar geleden, maar de verkoopprijzen waren duidelijk lager. Het bedrijf zette zijn kostenverlagende acties voort. We hebben de verkoop van de UPM Steyrermühl-papierfabriek in Oostenrijk afgerond", zegt Massimo Reynaudo.

UPM boekte in het eerste kwartaal van 2024 een omzet van 2,64 miljard euro, vijf procent minder dan in 2023. Het vergelijkbare bedrijfsresultaat (EBIT) kwam uit op 333 miljoen euro (-6%). De nettowinst steeg met 52 procent naar 279 miljoen euro in het eerste kwartaal.Bij UPM Fibres verbeterde de winstgevendheid. "De marktvraag naar pulp was goed en de prijzen stegen vanaf het vierde kwartaal van 2023. We konden onze klanten bedienen met 71 procent meer leveringen vergeleken met vorig jaar", duidt Massimo Reynaudo, de CEO.Ook de winstgevendheid en volumes voor UPM Specialty Papers en UPM Raflatac, twee bedrijven die leveren aan de verpakkingsindustrie, herstelden zich van de scherpe daling van vorig jaar. "Tegelijkertijd hebben de bedrijven goed op de marges gelet, zoals blijkt uit hun goede resultaten", aldus de CEO.UPM Communication Papers bleef volgens het management goed presteren. "In het eerste kwartaal was de vraag naar grafisch papier in Europa iets hoger dan een jaar geleden, maar de verkoopprijzen waren duidelijk lager. Het bedrijf zette zijn kostenverlagende acties voort. We hebben de verkoop van de UPM Steyrermühl-papierfabriek in Oostenrijk afgerond", zegt Massimo Reynaudo.