De vakbeurs Sign2Com in Kortrijk blijft een vaste waarde voor de wereld van de signage en de visuele communicatie in onze contreien. Beursmanager Peter Vanbrackel blikt tevreden terug op de voorbije editie. In hal 4 van Kortrijk Xpo tekenden dit jaar 72 exposanten present, vijf meer dan de editie van 2021. Ook het bezoekersaantal zat in de lift.

De topdag was op maandag 9 oktober met 1372 bezoekers., KDC
De topdag was op maandag 9 oktober met 1372 bezoekers. © KDC

Meer bezoekers

"Over de drie beursdagen ontvingen we 3245 bezoekers, dat is 6 procent meer dan twee jaar geleden", zegt Peter Vanbrackel. Op zondag 8 oktober kwamen meer dan duizend bezoekers afgezakt naar de vakbeurs. De topdag was op maandag met 1372 bezoekers. De derde beursdag moest terrein prijsgeven met net geen 800 bezoekers. Opvallend was de toenemende belangstelling van Franstalige bezoekers voor de beurs. Ongeveer dertig procent van het beurspubliek is Franstalig.

Het wrapteam van Graficko aan de slag op de stand van Spandex., KDC
Het wrapteam van Graficko aan de slag op de stand van Spandex. © KDC

Groeipotentieel

"De eerste feedback van de standhouders is positief", zegt Peter Vanbrackel. "Verschillende exposanten spreken lovend over het kwalitatief hoogstaande profiel van het beurspubliek. Dat leverde goede leads op, beter dan in 2021." Volgens de beursmanager gaf deze editie van Sign2Com een goede weerspiegeling van de diversiteit van de markt. Vanbrackel ziet nog groeipotentieel voor de beurs. "We kunnen bijvoorbeeld nog meer inzetten op digital signage en specifieke toepassingen zoals interieurdecoratie", zegt hij.

Voor de volgende editie van Sign2Com is het wachten tot oktober 2025. Een precieze datum ligt nog niet vast.

Burocad ontving het 'Fespa Belgium Color Label' na het Fespa-debat. Op de foto (vlnr) Mieke Neven (Burocad), Jean Van Houtryve (Visix Brand Shiners), Femke Helon (Fespa Belgium) en Andreas Foriers (Creafor)., KDC
Burocad ontving het 'Fespa Belgium Color Label' na het Fespa-debat. Op de foto (vlnr) Mieke Neven (Burocad), Jean Van Houtryve (Visix Brand Shiners), Femke Helon (Fespa Belgium) en Andreas Foriers (Creafor). © KDC
Voor de volgende editie van Sign2Com is het wachten tot oktober 2025., KDC
Voor de volgende editie van Sign2Com is het wachten tot oktober 2025. © KDC
De vakbeurs Sign2Com in Kortrijk blijft een vaste waarde voor de wereld van de signage en de visuele communicatie in onze contreien. Beursmanager Peter Vanbrackel blikt tevreden terug op de voorbije editie. In hal 4 van Kortrijk Xpo tekenden dit jaar 72 exposanten present, vijf meer dan de editie van 2021. Ook het bezoekersaantal zat in de lift. "Over de drie beursdagen ontvingen we 3245 bezoekers, dat is 6 procent meer dan twee jaar geleden", zegt Peter Vanbrackel. Op zondag 8 oktober kwamen meer dan duizend bezoekers afgezakt naar de vakbeurs. De topdag was op maandag met 1372 bezoekers. De derde beursdag moest terrein prijsgeven met net geen 800 bezoekers. Opvallend was de toenemende belangstelling van Franstalige bezoekers voor de beurs. Ongeveer dertig procent van het beurspubliek is Franstalig. "De eerste feedback van de standhouders is positief", zegt Peter Vanbrackel. "Verschillende exposanten spreken lovend over het kwalitatief hoogstaande profiel van het beurspubliek. Dat leverde goede leads op, beter dan in 2021." Volgens de beursmanager gaf deze editie van Sign2Com een goede weerspiegeling van de diversiteit van de markt. Vanbrackel ziet nog groeipotentieel voor de beurs. "We kunnen bijvoorbeeld nog meer inzetten op digital signage en specifieke toepassingen zoals interieurdecoratie", zegt hij.Voor de volgende editie van Sign2Com is het wachten tot oktober 2025. Een precieze datum ligt nog niet vast.