Op Het Congres van VIGC worden dit najaar drie thema's belicht: Klantgerichtheid, The war on talent en een economische vooruitblik naar 2023. Elk thema wordt benaderd door een professionele spreker waarna telkens een panelgesprek volgt met industrie-experten.

Klantgerichtheid

Tom Palmaerts is trendwatcher en opinieleider op het gebied van consumentengedrag en attitudes in een veranderende wereld. Als keynote spreker gaat hij tijdens Het Congres tien jaar vooruit om inzicht te krijgen in de grootste maatschappelijke veranderingen. Nadien zullen vier brand-owners hun visie delen tijdens een panelgesprek.

The war on talent

Keynote spreker Heleen Ernst is generatiespecialist en eigenaar van U'r Skills. Daarnaast is ze ook freelance HR-adviseur met focus op onder andere generatie advies en ontwikkeling; en employer branding gericht op Generatie Z & Millennials. In haar presentatie zal zij de verschillen over generaties heen toelichten en haar tips & tricks delen. Tijdens een panelgesprek worden antwoorden gezocht op vragen zoals: "Welke acties ondernemen bedrijven vandaag al om (jong) talent aan te trekken", "Hoe kunnen wij onze troeven nog beter uitspelen en Millennials en Gen-Z boeien, binden en ontwikkelen binnen onze organisaties?"

Economic outlook 2023

Themaspreker is Peter Vanden Houte, chief economist bij ING Belgium. Vanden Houte werkt al meer dan twintig jaar bij ING in verschillende onderzoeksfuncties. Hij is ook vicevoorzitter van de 'economische commissie' bij het Verbond van Belgische Ondernemingen. In die hoedanigheid is hij goed geplaatst om een economische vooruitblik richting 2023 te geven met een accent op de grafische sector. Ook dit thema wordt afgesloten met een panelgesprek waar er onder meer wordt stilgestaan bij de vraag "Hoe staan we ervoor als sector en waar gaan we heen?"

Het Congres wordt afgesloten met een combinatie van inhoud, humor en interactie. In een geestige en energieke presentatie gaat filosoof en cabaretier Paul Smit in op diverse aspecten van menselijk gedrag en de werking van ons brein.

Op Het Congres van VIGC worden dit najaar drie thema's belicht: Klantgerichtheid, The war on talent en een economische vooruitblik naar 2023. Elk thema wordt benaderd door een professionele spreker waarna telkens een panelgesprek volgt met industrie-experten.Tom Palmaerts is trendwatcher en opinieleider op het gebied van consumentengedrag en attitudes in een veranderende wereld. Als keynote spreker gaat hij tijdens Het Congres tien jaar vooruit om inzicht te krijgen in de grootste maatschappelijke veranderingen. Nadien zullen vier brand-owners hun visie delen tijdens een panelgesprek.Keynote spreker Heleen Ernst is generatiespecialist en eigenaar van U'r Skills. Daarnaast is ze ook freelance HR-adviseur met focus op onder andere generatie advies en ontwikkeling; en employer branding gericht op Generatie Z & Millennials. In haar presentatie zal zij de verschillen over generaties heen toelichten en haar tips & tricks delen. Tijdens een panelgesprek worden antwoorden gezocht op vragen zoals: "Welke acties ondernemen bedrijven vandaag al om (jong) talent aan te trekken", "Hoe kunnen wij onze troeven nog beter uitspelen en Millennials en Gen-Z boeien, binden en ontwikkelen binnen onze organisaties?"Themaspreker is Peter Vanden Houte, chief economist bij ING Belgium. Vanden Houte werkt al meer dan twintig jaar bij ING in verschillende onderzoeksfuncties. Hij is ook vicevoorzitter van de 'economische commissie' bij het Verbond van Belgische Ondernemingen. In die hoedanigheid is hij goed geplaatst om een economische vooruitblik richting 2023 te geven met een accent op de grafische sector. Ook dit thema wordt afgesloten met een panelgesprek waar er onder meer wordt stilgestaan bij de vraag "Hoe staan we ervoor als sector en waar gaan we heen?"Het Congres wordt afgesloten met een combinatie van inhoud, humor en interactie. In een geestige en energieke presentatie gaat filosoof en cabaretier Paul Smit in op diverse aspecten van menselijk gedrag en de werking van ons brein.