De partners zijn geen onbekenden van elkaar: eerder namen ze samen grootformaat-specialist TMB Print & Sign over en lijfden ze ook de grote Nederlandse folderverspreiders Spotta en Axender in. Marco Aarnink wil niet zeggen hoe groot precies de nu overeengekomen minderheidsbelangen in elkaar zijn, maar legt uit dat het om meer gaat dan 'alleen maar aandelen schuiven': "Het is bouwen aan een sterke groep en daar een fundament voor leggen. (...) Net zoals wij onze productie willen waarborgen, zo wil Em. de Jong ons waarborgen als klant van Kampert-Nauta en als sparringspartner in een breder verband."

De samenwerking in groepsverband is ook noodzakelijk, vertelt Aarnink: "We zien grote productiebedrijven die samengaan met een "voorkant". (...) Print.com is een nieuwkomer, maar we worden vanaf dag één dwars gezeten door een aantal partijen. Er zijn pogingen om ons op Europees niveau dicht te zetten op het vlak van productie, door exclusiviteit te geven aan bepaalde internetdrukkers. Ik geloof niet in het dichtzetten van de markt. Wij gaan dat ook zeker niet doen."

Grafisch Nieuws in samenwerking met De Grafische Vakpers

De partners zijn geen onbekenden van elkaar: eerder namen ze samen grootformaat-specialist TMB Print & Sign over en lijfden ze ook de grote Nederlandse folderverspreiders Spotta en Axender in. Marco Aarnink wil niet zeggen hoe groot precies de nu overeengekomen minderheidsbelangen in elkaar zijn, maar legt uit dat het om meer gaat dan 'alleen maar aandelen schuiven': "Het is bouwen aan een sterke groep en daar een fundament voor leggen. (...) Net zoals wij onze productie willen waarborgen, zo wil Em. de Jong ons waarborgen als klant van Kampert-Nauta en als sparringspartner in een breder verband."De samenwerking in groepsverband is ook noodzakelijk, vertelt Aarnink: "We zien grote productiebedrijven die samengaan met een "voorkant". (...) Print.com is een nieuwkomer, maar we worden vanaf dag één dwars gezeten door een aantal partijen. Er zijn pogingen om ons op Europees niveau dicht te zetten op het vlak van productie, door exclusiviteit te geven aan bepaalde internetdrukkers. Ik geloof niet in het dichtzetten van de markt. Wij gaan dat ook zeker niet doen."Grafisch Nieuws in samenwerking met De Grafische Vakpers