Iets minder dan vier maanden voor de opening is de beurs volgeboekt, ook al nadat de organisatoren nog bijkomende tentoonstellingsruimte voorzien hadden en ze de beschikbare oppervlakte van 100.000 tot 160.000 m² vergroot hadden. De kandidaat exposanten worden vanaf nu op een wachtlijst geplaatst.

Onze Britse collega Gareth Ward (Print Business) wijst erop dat China Print, op basis van die cijfers, de op een na grootste internationale grafische beurs is, na drupa (170.000 m² in 2012), maar voor Ipex (die beurs voorziet volgend jaar 100.000 m² in Londen). drupa zou zelfs zijn eerste plaats aan China Print kunnen verliezen, dat voor 2017 een oppervlakte van 200.000 m² voorziet - van een statement gesproken!

Volgens Gareth Ward is dat ook niet verrassend: de Chinese grafische industrie kent een jaarlijkse groei van 9% en de invoer van grafisch materiaal was het voorbije jaar goed voor 2,5 miljard dollar, dat is twee keer meer dan China het voorbije jaar zelf aan grafisch materiaal uitvoerde. Niet verwonderlijk dus dat alle grote offsetconstructeurs in Peking present zijn, terwijl ze voor de Ipex forfait geven.

De enige wanklank: China Print heeft het moeilijk om een internationaal statuut te veroveren. Met 100.000 hoofdzakelijk Chinese bezoekers die gedurende de vijf beursdagen verwacht worden, blijft de beurs nog ver achter op drupa 2012 dat 314.500 bezoekers over de vloer kreeg.

Iets minder dan vier maanden voor de opening is de beurs volgeboekt, ook al nadat de organisatoren nog bijkomende tentoonstellingsruimte voorzien hadden en ze de beschikbare oppervlakte van 100.000 tot 160.000 m² vergroot hadden. De kandidaat exposanten worden vanaf nu op een wachtlijst geplaatst. Onze Britse collega Gareth Ward (Print Business) wijst erop dat China Print, op basis van die cijfers, de op een na grootste internationale grafische beurs is, na drupa (170.000 m² in 2012), maar voor Ipex (die beurs voorziet volgend jaar 100.000 m² in Londen). drupa zou zelfs zijn eerste plaats aan China Print kunnen verliezen, dat voor 2017 een oppervlakte van 200.000 m² voorziet - van een statement gesproken! Volgens Gareth Ward is dat ook niet verrassend: de Chinese grafische industrie kent een jaarlijkse groei van 9% en de invoer van grafisch materiaal was het voorbije jaar goed voor 2,5 miljard dollar, dat is twee keer meer dan China het voorbije jaar zelf aan grafisch materiaal uitvoerde. Niet verwonderlijk dus dat alle grote offsetconstructeurs in Peking present zijn, terwijl ze voor de Ipex forfait geven. De enige wanklank: China Print heeft het moeilijk om een internationaal statuut te veroveren. Met 100.000 hoofdzakelijk Chinese bezoekers die gedurende de vijf beursdagen verwacht worden, blijft de beurs nog ver achter op drupa 2012 dat 314.500 bezoekers over de vloer kreeg.