Aanleiding voor de 2D/3D productie was de naamswijziging van Mobistar in Orange en de nieuwe merkidentiteit van deze laatste. POP-Media contacteerde X-Treme voor de creatie van een reuzengroot 3D-element dat zou worden gecombineerd met een 600 m² beprinte PVC-banner. X-Treme maakte de opblaasbare heteluchtballon, die voorzien werd van alle noodzakelijke technische voorzieningen om aan de banner vast te maken. De 2D/3D combinatie werd geplaatst in het midden van de Boulevard Général Jacques tussen de VUB en ULB.

Het 3D-object werd gemaakt uit 680 g/m² gecoat PVC materiaal van fabrikant Mehler. De 98 patronen werden op het materiaal geprint met een Roland Soljet printer en van een vernislaag voorzien alvorens ze werden gesneden met een Zünd D3 snijsyteem. Het aan elkaar stikken van de delen van de heteluchtballon nam 12 uur in beslag.

Aanleiding voor de 2D/3D productie was de naamswijziging van Mobistar in Orange en de nieuwe merkidentiteit van deze laatste. POP-Media contacteerde X-Treme voor de creatie van een reuzengroot 3D-element dat zou worden gecombineerd met een 600 m² beprinte PVC-banner. X-Treme maakte de opblaasbare heteluchtballon, die voorzien werd van alle noodzakelijke technische voorzieningen om aan de banner vast te maken. De 2D/3D combinatie werd geplaatst in het midden van de Boulevard Général Jacques tussen de VUB en ULB.Het 3D-object werd gemaakt uit 680 g/m² gecoat PVC materiaal van fabrikant Mehler. De 98 patronen werden op het materiaal geprint met een Roland Soljet printer en van een vernislaag voorzien alvorens ze werden gesneden met een Zünd D3 snijsyteem. Het aan elkaar stikken van de delen van de heteluchtballon nam 12 uur in beslag.