Xeikon wil met het democentrum aan Chinese bedrijven de mogelijkheid bieden zelf nieuwe applicaties te testen en business modellen te ontwikkelen. "We zien wereldwijd een ongekende groei van de vraag naar digitale printoplossingen voor de label- en verpakkingsmarkt", stelt Klaus Nielsen, sinds april general manager van Xeikon Asia. De aanwezigheid in Shanghai moet Xeikon nu in staat stellen haar marktaandeel in China uit te breiden. Nielsen werkte eerder bij Heidelberg, waar hij sinds 1996 verschillende functies vervulde in onder ander India, Australië en Korea.

Benoit Chatelard, CEO van Xeikon (links op de foto), vertelde in 2017 in een interview met Trends al te willen groeien op de enorme Chinese markt, 'waar Xeikon nauwelijks een voet aan de grond heeft'. Een jaar later werd al resultaat geboekt: de 15 procent groei in verkopen over 2018 waren volgens Chatelard mede te danken aan succes in China.

Xeikon wil met het democentrum aan Chinese bedrijven de mogelijkheid bieden zelf nieuwe applicaties te testen en business modellen te ontwikkelen. "We zien wereldwijd een ongekende groei van de vraag naar digitale printoplossingen voor de label- en verpakkingsmarkt", stelt Klaus Nielsen, sinds april general manager van Xeikon Asia. De aanwezigheid in Shanghai moet Xeikon nu in staat stellen haar marktaandeel in China uit te breiden. Nielsen werkte eerder bij Heidelberg, waar hij sinds 1996 verschillende functies vervulde in onder ander India, Australië en Korea.Benoit Chatelard, CEO van Xeikon (links op de foto), vertelde in 2017 in een interview met Trends al te willen groeien op de enorme Chinese markt, 'waar Xeikon nauwelijks een voet aan de grond heeft'. Een jaar later werd al resultaat geboekt: de 15 procent groei in verkopen over 2018 waren volgens Chatelard mede te danken aan succes in China.