Ahlstrom introduceert het WallStar Digital Peel & Up-assortiment. Met deze zelfklevende non-wovens wordt het aanbrengen en verwijderen van behang eenvoudiger dan met de klassieke behangpapier- en lijmoplossingen. "Er is geen lijm of speciale apparatuur nodig. Het is gemakkelijk te verplaatsen tijdens de installatie en ook eenvoudig te verwijderen. De gebruiker kan eenvoudig het behang van de liner verwijderen en op de muur aanbrengen", stelt de substraatleverancier. Het Peel & Up-assortiment omvat PVC-vrije satijnen en matte media.

Ontwerpflexibiliteit

Het nieuwe assortiment is ontworpen om te worden bedrukt met een Xeikon digitale kleurenpers. De Xeikon-oplossing voor wanddecoratie, gebaseerd op de Xeikon CX500 digitale pers, maakt gebruik van drogetonertechnologie. De mogelijkheid om met vijf kleuren te drukken zorgt voor ontwerpflexibiliteit. "Dry toner printtechnologie staat voor beelden van superieure kwaliteit en voldoet aan alle noodzakelijke regelgeving met betrekking tot binnenhuis emissies in de bouwsector", claimt Xeikon.

Gamechanger

"Wij geloven dat WallStar Digital Peel & Up een belangrijke stap voorwaarts is om tegemoet te komen aan de aanhoudende personalisatietrends in de decoratiemarkten", zegt Anna Brikh, product manager bij Ahlstrom.

"Digitaal printen staat voor printen wat je maar nodig hebt, wanneer je het nodig hebt", stelt Dimitri Van Gaever, market segment director bij Xeikon. "We zijn verheugd om de voorkeurspartner te zijn in dit soort ontwikkeling door toonaangevende spelers in de industrie zoals Ahlstrom. We geloven dat het een gamechanger kan worden voor de muurdecoratiemarkten."

Ahlstrom introduceert het WallStar Digital Peel & Up-assortiment. Met deze zelfklevende non-wovens wordt het aanbrengen en verwijderen van behang eenvoudiger dan met de klassieke behangpapier- en lijmoplossingen. "Er is geen lijm of speciale apparatuur nodig. Het is gemakkelijk te verplaatsen tijdens de installatie en ook eenvoudig te verwijderen. De gebruiker kan eenvoudig het behang van de liner verwijderen en op de muur aanbrengen", stelt de substraatleverancier. Het Peel & Up-assortiment omvat PVC-vrije satijnen en matte media. Het nieuwe assortiment is ontworpen om te worden bedrukt met een Xeikon digitale kleurenpers. De Xeikon-oplossing voor wanddecoratie, gebaseerd op de Xeikon CX500 digitale pers, maakt gebruik van drogetonertechnologie. De mogelijkheid om met vijf kleuren te drukken zorgt voor ontwerpflexibiliteit. "Dry toner printtechnologie staat voor beelden van superieure kwaliteit en voldoet aan alle noodzakelijke regelgeving met betrekking tot binnenhuis emissies in de bouwsector", claimt Xeikon."Wij geloven dat WallStar Digital Peel & Up een belangrijke stap voorwaarts is om tegemoet te komen aan de aanhoudende personalisatietrends in de decoratiemarkten", zegt Anna Brikh, product manager bij Ahlstrom."Digitaal printen staat voor printen wat je maar nodig hebt, wanneer je het nodig hebt", stelt Dimitri Van Gaever, market segment director bij Xeikon. "We zijn verheugd om de voorkeurspartner te zijn in dit soort ontwikkeling door toonaangevende spelers in de industrie zoals Ahlstrom. We geloven dat het een gamechanger kan worden voor de muurdecoratiemarkten."