Yves Van Durme is bij BAM verantwoordelijk voor het financiële en organisatorische aansturen, maar krijgt ook als missie om de toegevoegde waarde van de organisatie voor leden en partners tastbaarder te maken en om de Belgian Association of Marketing strategisch verder te ontwikkelen.

Remarketing

Voorzitter Koen Van Impe (&KOO) typeert Yves Van Durme als een ervaren en mature marketeer. "Dat is heel belangrijk om BAM verder te laten evolueren binnen een filosofie van samenwerking met andere vakverenigingen met een focus op het herwaarderen van marketing binnen bedrijven. We hebben de afgelopen jaren een duidelijke strategie uitgewerkt. Het is de bedoeling dat we onder impuls van Yves volop inzetten op de verdere realisatie ervan", zegt Van Impe.

"Marketing moet terug naar het C-level gebracht worden", stelt Yves Van Durme. "Een plaats waar het volgens mij ook hoort. Wij, marketeers, bouwen immers mee aan een onderneming. We moeten aan 'remarketing' van onze job binnen bedrijven doen. Maar die 'remarketing' is ook voor marketeers zelf nodig. Zodat ze beseffen welke kracht ze hebben om bedrijven mee vorm te geven en te sturen."

Dirigent

Volgens BAM zal de organisatie voor het eerst geleid worden door een CEO. "Yves komt op het juiste moment", duidt Koen Van Impe. "De afgelopen vijf jaar lagen er heel wat operationele uitdagingen. Nu is het tijd voor een volgende stap. Het Meaningful Marketing Framework heeft nood aan inspiratie en invulling. Zo kunnen we onze leden en partners tastbare meerwaarden bieden."

"Ik zie mezelf vooral als een dirigent", geeft Yves Van Durme aan. "Ik wil werken op de coherentie van de verschillende initiatieven. BAM heeft een heel goede en straffe strategie. Met meer structuur en coherenter samenwerken ben ik ervan overtuigd dat we ze sneller en beter kunnen realiseren. Daarnaast wil ik aspirationeel zijn voor al onze doelgroepen, wil ik verjongen en onze partners nog meer meerwaarde bieden."

Ruime marketingervaring

Yves Van Durme brengt een ruime marketingbagage mee. "Na zo'n vijftien jaar in de reclame, met functies bij BBDO, Euro RSCG en mijn eigen bureau Van Durme & Partners werkte ik zo'n vijf jaar voor bedrijfsconsultant Deloitte en advocatenkantoor Linklaters als Marketing & Business Development Director", zegt de CEO. "De afgelopen 15 jaar was ik op managementniveau actief in Frankrijk, België en Nederland en dit voor tal van bedrijven en organisaties. Vaak lag de focus hier op marketing vanuit het oogpunt van business development."

Yves Van Durme is bij BAM verantwoordelijk voor het financiële en organisatorische aansturen, maar krijgt ook als missie om de toegevoegde waarde van de organisatie voor leden en partners tastbaarder te maken en om de Belgian Association of Marketing strategisch verder te ontwikkelen.Voorzitter Koen Van Impe (&KOO) typeert Yves Van Durme als een ervaren en mature marketeer. "Dat is heel belangrijk om BAM verder te laten evolueren binnen een filosofie van samenwerking met andere vakverenigingen met een focus op het herwaarderen van marketing binnen bedrijven. We hebben de afgelopen jaren een duidelijke strategie uitgewerkt. Het is de bedoeling dat we onder impuls van Yves volop inzetten op de verdere realisatie ervan", zegt Van Impe."Marketing moet terug naar het C-level gebracht worden", stelt Yves Van Durme. "Een plaats waar het volgens mij ook hoort. Wij, marketeers, bouwen immers mee aan een onderneming. We moeten aan 'remarketing' van onze job binnen bedrijven doen. Maar die 'remarketing' is ook voor marketeers zelf nodig. Zodat ze beseffen welke kracht ze hebben om bedrijven mee vorm te geven en te sturen."Volgens BAM zal de organisatie voor het eerst geleid worden door een CEO. "Yves komt op het juiste moment", duidt Koen Van Impe. "De afgelopen vijf jaar lagen er heel wat operationele uitdagingen. Nu is het tijd voor een volgende stap. Het Meaningful Marketing Framework heeft nood aan inspiratie en invulling. Zo kunnen we onze leden en partners tastbare meerwaarden bieden.""Ik zie mezelf vooral als een dirigent", geeft Yves Van Durme aan. "Ik wil werken op de coherentie van de verschillende initiatieven. BAM heeft een heel goede en straffe strategie. Met meer structuur en coherenter samenwerken ben ik ervan overtuigd dat we ze sneller en beter kunnen realiseren. Daarnaast wil ik aspirationeel zijn voor al onze doelgroepen, wil ik verjongen en onze partners nog meer meerwaarde bieden."