De Zwitserse machinefabrikant Bobst gaat een strategisch partnership aan met Packitoo, een Frans bedrijf dat digitale oplossingen ontwikkelt voor de verpakkingsindustrie. Bobst investeert ook in het jonge bedrijf en wil de HIPE-software van Packitoo verder ontwikkelen, opschalen en wereldwijd vermarkten. Pac...

De Zwitserse machinefabrikant Bobst gaat een strategisch partnership aan met Packitoo, een Frans bedrijf dat digitale oplossingen ontwikkelt voor de verpakkingsindustrie. Bobst investeert ook in het jonge bedrijf en wil de HIPE-software van Packitoo verder ontwikkelen, opschalen en wereldwijd vermarkten. Packitoo is opgericht in 2017 door Corinne Loustalet en Thomas Othax. In 2019 introduceerden ze HIPE. De ondernemers hebben de ambitie om tegen 2026 zestig industriële klanten te bedienen in Europa. HIPE is een software die de belangrijke uitdagingen aanpakt van converters in een markt die vraagt naar meer maatwerk, kleinere bestellingen en snellere leveringen. De software biedt een gepersonaliseerd digitaal verkoopproces, waardoor converters snel en nauwkeurig offertes kunnen versturen aan klanten, rekening houdend met alle kostenfactoren. Tegelijkertijd wordt de verbinding gemaakt met prepress-toepassingen van softwareleveranciers zoals Esko. HIPE maakt ook het implementeren van web-to-pack mogelijk met directe en geautomatiseerde offertes, waardoor meer bestellingen worden gegenereerd met minimale inspanning. "Dit partnerschap en deze investering zijn een geweldige kans voor ons om gebruik te maken van de middelen, kennis en het netwerk van Bobst om ons bedrijf te laten groeien en nieuwe markten te bereiken", stelt Thomas Othax, de CEO van Packitoo. "We delen de visie van Bobst over de digitale transformatie van de verpakkingsindustrie, waar software en data belangrijke drijfveren zijn van innovatie en waardecreatie."