Communiceren over grafisch ontwerp is niet zo makkelijk als het lijkt, zowel langs de businesskant als voor de creatief ontwerper. Auteurs Thomas Van Ryckeghem en Tim Vandervaeren gaan in hun boek 'Brand design & graphic identity' op zoek naar een gemeenschappelijke taal om ...

Communiceren over grafisch ontwerp is niet zo makkelijk als het lijkt, zowel langs de businesskant als voor de creatief ontwerper. Auteurs Thomas Van Ryckeghem en Tim Vandervaeren gaan in hun boek 'Brand design & graphic identity' op zoek naar een gemeenschappelijke taal om bruggen te bouwen tussen de twee werelden. Wie al eens een grafisch ontwerper of creatief team heeft gebrieft over een design, heeft het misschien al meegemaakt: je vraagt om een minimalistisch logo te ontwerpen en je krijgt enkel een woord met een streep eronder terug. Als opdrachtgever had je er iets meer van verwacht. De grafisch ontwerper begrijpt niet wat er mis mee is, het logo is toch mooi vormgegeven... Een ander voorbeeld: je hebt als designer de vectorfile (een schaalbare grafische voorstelling opgebouwd uit eenvoudige meetkundige figuren) van het bedrijfslogo nodig. Je moet een affiche maken voor een klant en het logo moet groot in beeld. Je krijgt echter een hele lading bestanden toegestuurd, behalve de gevraagde vectorfile. Frustratie... Vanuit hun kennis en expertise geven Van Ryckeghem en Vandervaeren in 'Brand design & graphic identity', een uitgave van Pelckmans, inzichten voor ontwerpers die samenwerken met managers. Ze leren merken en visuele communicatie beter begrijpen. Het boek (400 blz.) biedt daarnaast ook cases en tips om samen tot krachtige branding te komen.