Printerfabrikant Canon heeft de dekking van het proCARE aftersales serviceprogramma uitgebreid voor de volledige portfolio grootformaatprinters. Het programma is nu wereldwijd beschikbaar voor alle gebruikers van de Arizona flatbed en roll-to-roll Colorado productieprinters. De proCARE contract...

Printerfabrikant Canon heeft de dekking van het proCARE aftersales serviceprogramma uitgebreid voor de volledige portfolio grootformaatprinters. Het programma is nu wereldwijd beschikbaar voor alle gebruikers van de Arizona flatbed en roll-to-roll Colorado productieprinters. De proCARE contracten zijn af te sluiten voor een duur van 36, 48 en 60 maanden met de mogelijkheid tot verlenging met 12 of 24 maanden na afloop van het eerste contract. Tot de aanvullende ondersteuningsopties behoort het vervangen van printkoppen. Het serviceprogramma voor zowel de Arizona- als de Colorado-serie is verkrijgbaar via de Canon Certified Partners of rechtstreeks bij Canon voor klanten met een wereldwijd kantorennetwerk. "Ons portfolio Arizona flatbed printers vormt de benchmark binnen de grafische sector en onze roll-to-roll Colorado printerserie wint snel aan marktaandeel dankzij de unieke UVgel-technologie", zegt Michele Tuscano, European production partner & LFG direct sales director bij Canon EMEA. "In 2021 passeerden we de mijlpaal van meer dan 10.000 Arizona- en Colorado-installaties wereldwijd. Sinds de introductie van Colorado proCARE in 2020 voor EMEA zijn meer dan 95 procent van de Colorado-printers van onze klanten aangesloten op ons Remote Service Data Intelligence systeem. Ook profiteert nu al meer dan 70 procent van onze klanten van een full-service contract en daarvan heeft 80 procent gekozen voor een proCARE contract met een looptijd van 60 maanden."