"DS Smith surft, als Europa's grootste leverancier van e-commerce verpakkingen, mee op de internationale boom van deze branche", aldus de fabrikant over de investering van 15 miljoen tot en met 2020. Het bedrijf levert naar eigen zeggen aan zowat alle belangrijke e-commerce spelers. In 2018 investeerde DS Smith al in de uitbreiding van zijn 'Impact Centre' in Gent met een speciaal e-commerce gedeelte. Daarnaast werden in de vestigingen in Buggenhout en Gent respectievelijk een hypermoderne verwerkingslijn en vouwplakmachine geïnstalleerd. Om te blijven groeien, zal het bedrijf in 2020 een nieuwe, 'state-of-the-art' golfkartonmachine (corrugator) in gebruik nemen in zijn vestiging in Gent. Van zodra de nieuwe machine in Gent in gebruik wordt genomen in 20...

"DS Smith surft, als Europa's grootste leverancier van e-commerce verpakkingen, mee op de internationale boom van deze branche", aldus de fabrikant over de investering van 15 miljoen tot en met 2020. Het bedrijf levert naar eigen zeggen aan zowat alle belangrijke e-commerce spelers. In 2018 investeerde DS Smith al in de uitbreiding van zijn 'Impact Centre' in Gent met een speciaal e-commerce gedeelte. Daarnaast werden in de vestigingen in Buggenhout en Gent respectievelijk een hypermoderne verwerkingslijn en vouwplakmachine geïnstalleerd. Om te blijven groeien, zal het bedrijf in 2020 een nieuwe, 'state-of-the-art' golfkartonmachine (corrugator) in gebruik nemen in zijn vestiging in Gent. Van zodra de nieuwe machine in Gent in gebruik wordt genomen in 2020, verwacht DS Smith een stijging van de productiecapaciteit met ten minste 50 procent.De investeringen van DS Smith in de nieuwe machines komen volgens de fabrikant tegemoet aan de toenemende vraag naar duurzame en complexere verpakkingen op de e-commerce en de FMCG-markten. Zo zet DS Smith bijvoorbeeld in op 'slimmere' constructies die het inpakken en vullen van schappen versnellen. Daarnaast ontwikkelt het bedrijf oplossingen om de lege ruimte in e-commerce verpakkingen te minimaliseren.De nieuwe machines moeten tot slot ook zorgen voor een flinke reductie van het afvalpercentage en passen ze in de strategie van DS Smith om zijn CO2-uitstoot gevoelig te reduceren, tot 30 procent per ton productie tegen 2020. Bart Albrechts, General Manager DS Smith Belgium: "Wij passen onze verpakkingen voortdurend aan de veranderende markt en de toegenomen vraag naar duurzaamheid bij de consument én de webwinkels aan. Daarom maken, verzamelen én recycleren wij verpakkingen; een cyclus die slechts 14 dagen in beslag neemt. Met innovaties zoals onze revolutionaire 'Made2Fit' technologie zorgen wij er bovendien ook voor dat opvulmaterialen in pakketjes overbodig worden en transportkosten verlaagd worden."Daarnaast is er nog meer nieuws te melden over DS Smith. In de schappen van de supermarkten en in de webshops is sinds kort een nieuwe mediabox te vinden van het tv-programma Bake-off Vlaanderen. Deze is door DS Smith in samenwerking met Berghoff Belgium ontwikkeld. Deze producent van keukengerei is partner van het tv-programma. De box is gefabriceerd uit een EE-golf in wit/wit en fullcolour in offset bedrukt en van lak voorzien.De uitdaging voor DS Smith zat hem volgens Hilde Rutten van Berghoff Belgium vooral in de opdracht om een grote verscheidenheid aan producten aantrekkelijk en goed zichtbaar te verpakken in een grote platte presentatieverpakking. In een aantal stappen werd uiteindelijk een ontwerp ontwikkeld, met een beperkt grondvlak en een eenvoudig interieur waardoor de doos snel opgezet kan worden.Tot slot viel DS Smith in Duitsland twee keer in de prijzen tijdens de 25ste display Superstar Awards. Deze werden onlangs toegekend in Düsseldorf. DS Smith won zilver in de categorie 'Golfkartonnen display, toonbank- of vloerdisplay met basisafmetingen tot en met 40 x 60 centimeter (1/4-pallet), artikelen dragend'. Dat was met de display voor Vittel Vrucht Aufguss. Als centrale blikvanger laten de van veraf zichtbare, driedimensionale posteropzetstukken in de vorm van een aardbei en een citroen zien welke vruchten voor de productie zijn gebruikt. De trays bieden plaats aan 60 flessen.De door DS Smith ontworpen display voor energiedrank-fabrikant Red Bull won brons in de categorie 'Golfkartonnen displays groter dan 40 x 60 cm. De display vormt een variatie op de Red Bull Event Car, bekend van talrijke actie-, sport-, muziek-, cultuur- en gaming-evenementen. "De open constructie moet de aandacht naar de blikjes trekken die zijn opgestapeld in de motorruimte, cabine en achterbak", aldus DS Smith over het ontwerp.