Likeurfles

Een etiket dat Autajon Labels Belgium gerealiseerd heeft en dat op het eerste gezicht eenvoudig lijkt, maar in werkelijkheid heel complex is. Op een afwerkingslijn wordt een transparante PP op de versozijde van een zilverkleurige PP gelijmd. Die laatste wordt op de achterzijde van de fles gelijmd. De moeilijkheid schuilt hem in de precieze verlijming. Een verkeerd register zou de hele afwerking om zeep helpen. Autajon licht een stukje van de sluier op: het beeld werd op de transparante PP gedrukt zodat de illusie ontstaat dat het op de kleefzijde van de film gedrukt is. Het go...

Een etiket dat Autajon Labels Belgium gerealiseerd heeft en dat op het eerste gezicht eenvoudig lijkt, maar in werkelijkheid heel complex is. Op een afwerkingslijn wordt een transparante PP op de versozijde van een zilverkleurige PP gelijmd. Die laatste wordt op de achterzijde van de fles gelijmd. De moeilijkheid schuilt hem in de precieze verlijming. Een verkeerd register zou de hele afwerking om zeep helpen. Autajon licht een stukje van de sluier op: het beeld werd op de transparante PP gedrukt zodat de illusie ontstaat dat het op de kleefzijde van de film gedrukt is. Het goudkleurige effect werd verkregen door de zilverkleurige PP op een digitale HP Indigo te bedrukken. Het resultaat: het beeld is perfect zichtbaar doorheen de fles. Tintelingen, een Nederlandse webshop voor drukwerk en verpakkingen, heeft zich gespecialiseerd in gepersonaliseerde cadeaukaarten en verpakkingen voor bedrijven. De cadeaukaart werd vervaardigd door de digitale drukkerij Wihabo (Nederland) op een HP Indigo 10000 en met een Highcon Euclid uitgesneden (laser). De vorm, de microperforaties en de rillen werden met de lasersnijder vervaardigd. Dit originele kalenderconcept was in de designwinkels en -galerijen voor 100 dollar te koop. In deze collectie pop-upkalenders vertegenwoordigt elke maand een ander dier. De kalenders werden gedrukt op een HP Indigo 30000 en digitaal gestanst en gerild op een Highcon Euclid. Deze designkalender werd vervaardigd door het Israëlische Skitza Printing & Modeling. De omslag van 'Flair' werd veredeld met de warmfoliedruk (De Maertelaere), terwijl 'Elle' voor de koudfoliedruk (Grafische Groep Matthys) opteerde. Welke omslag verkiest u? Een premium verpakking in karton ontworpen door Kolbus (met een productielijn Boxline) in partnership met de Duitse verpakkingsspecialist Streiff & Helmold GmbH. Het gaat om een presentatiekoffertje met een stijve bodem, een scharnierdeksel en dichtklapbare zijkanten met een magneetslot. Afwerking: spot-UV-vernis, zilverkleurige warmfoliedruk en witte zeefdruk. Productielijn Kolbus Boxline: snijmachine (voor karton) PK 170, rilmachine NM101, omslagmachine DA260, insteekmachine voor magneetjes SW.M 400, lijmeenheid SA 260, hoeksnijmachine SW.E 500, dozenmachine SW.H 500, dekselmachine SW.G 500 in combinatie met een module SW.B 400 om de voorgevormde doosjes op hun plaats te zetten. Doos met een geleed en neerklapbaar deksel en een magneetsluiting. In het doosje is plaats voor drie staaltjes. Op een karton van 2 mm dik werd een mat gekleurd papier van 120 g/m2 gelijmd. Afwerking: spot-UV-vernis, gepersonaliseerde zeefdruk (wit) met de glanzend, zilverkleurige folie die door de DM Liner aangebracht wordt. Uitgewerkt door Kolbus en Leonhard Kurz Stiftung & Co. Een bijzonder verfijnde brochure die in de digitale verniseenheid Duplo DuSense met een laag spot-UV-lak veredeld werd. Een subtiel design met een maximaal wauw-effect.