Sinds 2011 is de logistieke dienstverlener GLS Belgium een van de grootste officiële sponsors van de Rode Duivels. Wie vaak de weg op moet, heeft ongetwijfeld al een speler op een bestelwagen van GLS zien prijken. Als enorme menselijke poppen in een display worden de spelers door een chauffeur-besteller van GLS vervoerd.
...

Sinds 2011 is de logistieke dienstverlener GLS Belgium een van de grootste officiële sponsors van de Rode Duivels. Wie vaak de weg op moet, heeft ongetwijfeld al een speler op een bestelwagen van GLS zien prijken. Als enorme menselijke poppen in een display worden de spelers door een chauffeur-besteller van GLS vervoerd. De nieuwe look van de Rode Duivels heeft GLS Belgium ertoe aangezet om ook de bekleding van zijn vloot te vernieuwen. In totaal 250 voertuigen van GLS hadden vandaag met een compleet nieuwe bekleding in België moeten rondrijden. Maar de lockdown als gevolg van de verspreiding van het coronavirus heeft daar anders over beslist. Normaal hadden de voertuigen tussen 16 maart en 19 april een nieuwe bekleding moeten krijgen. En naarmate het werk vorderde, hadden we meer voertuigen met het nieuwe beeld moeten zien. Zoals u al kon vermoeden, werd het werk tijdelijk stilgelegd. Maar voor de lockdown ingevoerd werd, waren er toch al enkele voertuigen klaar. De Rode Duivels staan er in hun nieuwe rode shirt voor de 'thuismatchen' op. Dat shirt valt op door twee brede zwarte stroken die met een ruwe borstel aangebracht lijken, en het nieuwe logo. Die belangrijke opdracht voor car-wrapping is naar de digitale drukkerij Replay Studio uit Drogenbos gegaan. Concreet bestaat het werk erin om de nieuwe bekleding te drukken en die op het volledige oppervlak van de achterdeuren van de voertuigen aan te brengen. Op de voorzijde en de flanken van de bestelwagens wordt ook nog het logo van GLS aangebracht. Als drukdager wordt een zelfklevende en herplaatsbare film gebruikt, in combinatie met een beschermingsfilm. Het gaat om de film MPI1104 Easy Apply, een film in gegoten vinyl van Avery Dennison. Als beschermfilm wordt de Avery DOL 1460 Z Gloss gebruikt. Die wordt op het beeld aangebracht om de levensduur ervan te verlengen. "Die materialen hebben we, op basis van de voorkeur van onze monteur, gekozen uit het gamma van onze leverancier PantoonBenes, " zegt Andy Halasz, productieverantwoordelijke bij Replay Studio. Zonder het coronavirus als spelbreker zou een maand volstaan hebben om het zelfklevende materiaal te beprinten, te plastificeren en te snijden en om het op de 250 voertuigen aan te brengen. Bij de start van de productie (nog voor de lockdown) gaf Andy Halasz ons nog enkele toelichtingen: "De wagens worden in zes Belgische depots bekleed. Omdat in drie depots het gebouw niet toegankelijk is, hebben we tenten van 6 x 15 m laten installeren met een hoogte van 3 m. Daarin kan tot aan vier voertuigen tegelijk gewerkt worden. Nadien vertrekken de voertuigen meteen weer voor hun normale ronde." Van de eerste resultaten hebben we toch al een beeld.