In het aprilnummer van First Impression, het maandblad van Febelgra, de federatie van de Belgische grafische industrie, kondigt Marc Vandenbroucke, de general manager van de federatie, de lancering van de printpromocampagne 'De Indrukmakers' aan. "Reeds ...

In het aprilnummer van First Impression, het maandblad van Febelgra, de federatie van de Belgische grafische industrie, kondigt Marc Vandenbroucke, de general manager van de federatie, de lancering van de printpromocampagne 'De Indrukmakers' aan. "Reeds vanaf 2021 werken wij aan de vraag om de grafische portfolio in de kijker te zetten. Dat is nu op komst", schrijft Vandenbroucke. "De plannen voor een grootse marketing- en communicatiecampagne liggen klaar." Initiatiefnemer Febelgra wil graag dat de langverwachte campagne door de ganse sector wordt gedragen. De federatie somt een viertal specifieke doelstellingen op: (1) de meerwaarde van de veelzijdige grafische portfolio in de kijker brengen. (2) De perceptie van het grote publiek bijstellen dat het gebruik van print en papier niet zo vervuilend is als de vox populi en politici soms gratuit beweren. (3) De aantrekkingskracht van de sector op de arbeidsmarkt verhogen zodat meer studenten en jonge werknemers worden gerekruteerd. En tenslotte: (4) van het voorgaande een 'beweging' maken waarmee we onze overheden, die zich somtijds dogmatisch uitlaten over onze sector, een wake-up call kunnen geven. De kick-off van de campagne vindt plaats op donderdag 8 juni 2023 op de Algemene Vergadering van Febelgra.