De FESPA Global Print Expo, de European Sign Expo en Personalisation Experience ontvingen in München 14.776 unieke bezoekers uit 134 landen. "Exposanten deelden positieve feedback en prezen de levendige, drukke hallen, de beslissingsbevoegdheid van het...

De FESPA Global Print Expo, de European Sign Expo en Personalisation Experience ontvingen in München 14.776 unieke bezoekers uit 134 landen. "Exposanten deelden positieve feedback en prezen de levendige, drukke hallen, de beslissingsbevoegdheid van het publiek en de investeringsbereidheid van de bezoekers", stelt FESPA. 73 procent van de bezoekers waren managing director, CEO, eigenaar of manager. De bezoekers besteedden ook meer tijd aan het evenement, waarbij 54 procent meerdere dagen aanwezig was. Dit bracht het totale aantal bezoekers tijdens de vierdaagse beurs op 22.757, een stijging van 42,5 procent in vergelijking met de beurs in Berlijn vorig jaar. Duitse drukkers vertegenwoordigden een kwart van het totale publiek. In totaal kwam 83 procent van de bezoekers uit Europa. De belangrijkste landen, buiten gastland Duitsland, waren Italië, Oostenrijk, het VK, Nederland, Polen, Zwitserland, Spanje, Tsjechië en Frankrijk. Bezoekers uit Azië waren dit jaar goed voor meer dan tien procent van het totale publiek, vergeleken met slechts vier procent in 2022. De volgende FESPA Global Print Expo vindt plaats van 19 tot 24 maart 2024 in Amsterdam. De vakbeurs loopt simultaan met de European Sign Expo, Personalisation Experience en Sportswear Pro.