Massapersonalisatie

Op het vlak van de gepersonaliseerde verpakking werd de campagne ' Share A Coke' die Coca-Cola in 2013 lanceerde, al snel het voorbeeld voor tal van andere grote merken. Het was die campagne die de kracht van de personalisatie - of de digitale druk met variabele gegevens - bij marketingcampagnes duidelijk maakte. Ter herinnering: dankzij de digitale druktechniek werden 800 miljoen flessen gepersonaliseerd met 150 populaire voornamen en koosnaampjes die per land verschilden. Bedoeling was om de consument sterker bij het merk te betrekken. Dit was een uitzonderlijke opdracht die door Eshuis, de Nederlandse verpakkings- en etikettendrukker, tot een goed einde werd gebracht. Drie maanden na de start van de campagne ging de verkoop van Coca-Cola, die op dat moment al meer dan tien jaar achteruitging, weer in de hele wereld significant omhoog. Sindsdien is voor Coca-Cola de digitale druk een vast onderdeel geworden in zijn marketingstrategie. Daarbij steunde het bedrijf bij verscheidene andere campagnes, zoals 'Diet Coke Extraordinary' en ' Share a Coke and a Song', op de technologie HP Indigo.
...