Geslaagd 'community management'

Het Belgische bedrijf 'Reynders label printing' feliciteerde en bedankte zijn haast 3000 abonnees op LinkedIn. Voor het bedrijf de kans om zijn gemeenschap eraan te herinneren dat alle nieuwtjes op de blog van de drukkerij te volgen zijn. Enkele weken later bedankte Konica Minolta Business Solutions France op zijn beurt zijn abonnees omdat hun aantal tot boven de 10.000 gestegen was. Op de sociale media is het een gangbare praktijk bij het zogenaamde 'community management' om de aandacht op het aantal volgers te richten en om zo een blijvende band met de gemeenschap in het leven te roepen. En volgers bedanken, is best wel zinvol als de 'likes' echt zijn (en bijvoorbeeld niet door een wedstrijd uitgelokt zijn).
...

Het Belgische bedrijf 'Reynders label printing' feliciteerde en bedankte zijn haast 3000 abonnees op LinkedIn. Voor het bedrijf de kans om zijn gemeenschap eraan te herinneren dat alle nieuwtjes op de blog van de drukkerij te volgen zijn. Enkele weken later bedankte Konica Minolta Business Solutions France op zijn beurt zijn abonnees omdat hun aantal tot boven de 10.000 gestegen was. Op de sociale media is het een gangbare praktijk bij het zogenaamde 'community management' om de aandacht op het aantal volgers te richten en om zo een blijvende band met de gemeenschap in het leven te roepen. En volgers bedanken, is best wel zinvol als de 'likes' echt zijn (en bijvoorbeeld niet door een wedstrijd uitgelokt zijn). De PDG van Xerox, John Visentin, stuurde zijn medewerkers een bericht voor de 114e verjaardag van het bedrijf. Een fragment daaruit nemen we van LinkedIn over: "Op zaterdag 18 april vieren we onze 114e verjaardag en dat is een gelegenheid om terug te kijken op alles wat we gerealiseerd hebben en op alle moeilijkheden die we overwonnen hebben (...). Hoeveel crisissen heeft het bedrijf tijdens zijn bestaan overwonnen? Vandaag bedraagt de gemiddelde levensduur van een bedrijf uit de S&P 500 minder dan 20 jaar, tegenover 60 jaar in de jaren 1950. De verklaring daarvoor vinden we voornamelijk in de technologische omwentelingen. In die context is het feit dat we 114 jaar bestaan, echt wel een opmerkelijke prestatie. (...) Wanneer we bekijken wat we gerealiseerd hebben, is het belangrijk om voor ogen te houden dat daarbij altijd mensen nodig waren. Mensen die droomden. Mensen die durfden. Mensen die het waar gemaakt hebben (...)." De S&P 500 is een beursindex waarin de 500 grootste beursgenoteerde ondernemingen in de VS opgenomen zijn (NYSE of NSDAQ). Komori America Corporation ziet het positief: "De offset blijft een dominerende rol in de grafische industrie spelen. En daar is een goede reden voor!". Volgens een studie van Smithers ( The future of digital vs offset printing to 2024 - De toekomst van de digitale druk ten opzichte van de offsetdruk tot in 2024) is de offsetdruk goed voor meer dan twee derde van het internationale drukvolume (met inbegrip van de verpakkingen). Voor de digitale druk ziet Smithers tot in 2024 een marktaandeel van minder dan 10%. De vooruitgang die de offsettechnologie op het vlak van snelheid, formaat en automatisering geboekt heeft, moet de offsetdruk nog heel wat mooie dagen bezorgen en maakt het mogelijk om de concurrentiepositie te verbeteren. Agfa Offset & Inkjet Solutions heeft op LinkedIn zijn printer Jeti Tauro in een virtuele showroom voorgesteld. Via je computerscherm kun je er een bezoekje aan brengen. Op het programma: automatisering, inkten, toepassingen en meningen van klanten. De showroom over de Jeti Tauro is toegankelijk via de link www.agfa.com/int/tauro-virtual-showroom/. Enkele weken na Agfa pakte Mutoh Europe vanuit zijn showroom in Oostende uit met een video over zijn productaanbod. De showroom van Mutoh is opgebouwd rond vier toepassingsgebieden: sign & display, transferdruk voor indoor toepassingen, directe textieldruk, en speciale/industriële druk (bijvoorbeeld: drukken op 3D-voorwerpen). Mutoh heeft ook een virtuele showroom op www.printinspiration.eu/en/mec/demo-room. Zelfs tijdens de lockdown vielen de aanwervingen niet volledig stil. Zo heeft Symeta een beroep op tijdelijke medewerkers gedaan voor de productie van folders. Die activiteit werd hervat nadat het verbod om promoties aan te bieden door de Nationale Veiligheidsraad opgeheven was. 22 april was de Dag van de Aarde en Antilope De Bie Printing (Duffel) vestigde daar de aandacht op door op Instagram een bijenkast in de vorm van het bedrijfslogo te tonen. Drukkerij Baskerville (Kontich) deelde op haar beurt mee dat ze zonnepanelen geïnstalleerd heeft waarmee ze sinds 7 mei elektriciteit produceert. Ook Graphius had op LinkendIn wat te melden: "We zijn er trots op dat we met de installatie van onze zonnepanelen, in december, het equivalent van 10.000 geplante bomen overtroffen hebben!" 'Debie graphic design', de Luikse grafische studio, heeft de identiteit van de toekomstige groene wijk Coronmeuse in Luik vorm gegeven. Het logo werd ontworpen als een handtekening en is geïnspireerd op de wereld van Kuifje en Keith Haring. 'Coming soon' - een berichtje dat Belprinto tijdens de lockdown meermaals op de sociale media, o.a. Instagram, plaatste. Belprinto is de nieuwe e-shop die de groep Graphius aan het voorbereiden is. We hadden de lancering, die oorspronkelijk voor begin februari voorzien was, al aangekondigd. De opening werd echter verschoven naar juni. Hoe dan ook, Graphius liet niet na om met behulp van opvallende en moderne visuele elementen de aandacht op deze nieuwe web-to-print-dienst te vestigen. Eind maart heeft de Antwerpse zeefdrukstudio 'Gezeever' op het Antwerpse stadsmeubilair regenboogkleurige affiches met de boodschap 'smile' aangebracht. De affiche was geïnspireerd op de tekeningen van de Italiaanse kinderen die de mensen tijdens de lockdown een hart onder de riem moesten steken. Een leuke manier om de straten op te vrolijken, maar ook om de zichtbaarheid van het bedrijf te vergroten. iMAL is een kunstencentrum dat zich op de digitale cultuur en technologie toelegt en in het centrum van Brussel gevestigd is. In 2020 heeft iMAL zijn positie als internationale pionier versterkt door naar een nieuwe stek met een grotere tentoonstellingsruimte, een ultramoderne Fablab en een digitale bibliotheek te verhuizen. De verhuizing gaat gepaard met een nieuwe visuele identiteit die door de Antwerpse studio Vrints-Kolsteren bedacht werd. Dat werk trok de aandacht van de Engelse website The Brand Identity die het als zijn missie ziet om grafisch design te herwaarderen. iMAL zet vanaf zijn opening op 3 juni de tentoonstelling 'Quantum : In Search of the Invisible' tot 16 augustus voort. We konden niet aan de verleiding weerstaan om het over de chocolade uit Modica (Sicilië) te hebben die door Ciomod vervaardigd wordt. Al meer dan 5 eeuwen wordt in het dorp Modica chocolade bereid. Het koude productieprocedé waarbij niet geconcheerd wordt (het omroeren van warme chocolade), staat garant voor een smaak die heel anders is dan die van de klassieke chocolade die we kennen. Voor dit uitzonderlijke product gebruikt Ciomod een uitzonderlijke verpakking in milieuvriendelijk creatiepapier uit de collecties Crush (op basis van restproducten uit de landbouwsector) en Shiro Alga (op basis van algen) van Favini. De eigenaar van Voetelink Grafische Afwerking (Haarlem, Nederland) richt op LinkedIn de schijnwerpers op de bindtechniek op basis van de singersteek. Die techniek wordt vaak gebruikt om notaboekjes te binden en biedt de mogelijkheid om de kleuren van de draden vrij te kiezen.