Op vrijdagavond 9 september vierde het familiebedrijf Antilope De Bie Printing in Duffel zijn honderdste verjaardag. Voor de broers Bart en Johan De Bie, telgen van de vierde generatie, is innovatie de rode draad doorheen de lange geschiedenis van de drukkerij. Het was overgrootvader Joseph De Bie die in 1922 met zijn drie zonen Koen, Gust en Jean Drukkerij De Bie aan de Maasfortbaan in Lier opstartte. Sindsdien hebben grootvader Koen, vader Jef (op 13 juni ...

Op vrijdagavond 9 september vierde het familiebedrijf Antilope De Bie Printing in Duffel zijn honderdste verjaardag. Voor de broers Bart en Johan De Bie, telgen van de vierde generatie, is innovatie de rode draad doorheen de lange geschiedenis van de drukkerij. Het was overgrootvader Joseph De Bie die in 1922 met zijn drie zonen Koen, Gust en Jean Drukkerij De Bie aan de Maasfortbaan in Lier opstartte. Sindsdien hebben grootvader Koen, vader Jef (op 13 juni 2022 overleden), en sinds 1996 Bart en Johan De Bie de familiedrukkerij verdergezet en uitgebreid. In 2002 verhuisde de drukkerij van Lier naar de huidige site in het naburige Duffel. "Vijf overnames en drie uitbreidingen later is de kleine drukkerij van weleer een gezellige drukke bijenkorf geworden", stelt Bart De Bie, de CEO van Antilope De Bie Printing. "Onze drukkerij is altijd een referentie geweest in Lier en omstreken", zegt Bart De Bie. "Onze overgrootvader, grootvader en vader hebben zich altijd omringd met capabele mensen met een hart voor print. De onverdeelde focus op kwaliteit, innovatie en klanttevredenheid is ons met de paplepel ingegeven. Daardoor is onze naam steeds verder bekend geraakt. Tegenwoordig zien we vaak klanten van het VK, Amerika en Azië die bij ons in de drukkerij hun 'Goed voor druk' komen geven." Johan De Bie vult aan: "Innovatie is extreem belangrijk voor ons. We investeren voortdurend in de nieuwste machines en druktechnieken, en in R&D om de allerhoogste kwaliteit uit onze machines te halen. Hier gaan we heel ver in. Een mooi resultaat hiervan is 'flux', onze unieke zelf ontwikkelde en geperfectioneerde druktechniek waarmee we nu ook op ongestreken papier dezelfde kleurintensiteit én scherpte bieden als op gestreken papier. Dat is uniek in onze sector, zelfs op mondiaal niveau." De broers zien anno 2022 duidelijk nog een toekomst voor drukwerk. "We leven in een haastige wereld waar we platgegooid worden met vluchtige reclameboodschappen. Drukwerk wordt meer dan ooit een manier om jezelf van dit soort boodschappen te onderscheiden. Persoonlijke boodschappen en creatieve concepten op unieke drukwerken maken een grotere impact dan de zoveelste online advertentie of nieuwsbrief in je mailbox. Wij geloven zeer sterk in de kracht van print. Daarom blijven we investeren. Elke dag opnieuw."