Op de internationale vakbeurs Formnext in Frankfurt maakte HP bekend dat de technologiegroep een nieuwe samenwerking aangaat met het cosmeticabedrijf L'Oréal om 3D-printing op te schalen en vernieuwende cosmeticaverpakkingen- en toepassingen te onderzoeken. De nieuwe samenwerking tussen HP en L'Oréal heeft twee doelstellingen: de flexibiliteit van de productie vergroten en innovatieve nieuwe verpakkingen realiseren. Cosmeticabedrijf L'Oréal werkt met het HP Multi...

Op de internationale vakbeurs Formnext in Frankfurt maakte HP bekend dat de technologiegroep een nieuwe samenwerking aangaat met het cosmeticabedrijf L'Oréal om 3D-printing op te schalen en vernieuwende cosmeticaverpakkingen- en toepassingen te onderzoeken. De nieuwe samenwerking tussen HP en L'Oréal heeft twee doelstellingen: de flexibiliteit van de productie vergroten en innovatieve nieuwe verpakkingen realiseren. Cosmeticabedrijf L'Oréal werkt met het HP Multi Jet Fusion-platform om snel te kunnen reageren op verschuivingen in de productieprocessen en productielijnen. De twee bedrijven werken samen om snel grote hoeveelheden aanpasbare 'pucks' te ontwerpen en op te schalen, zodat L'Oréal producten sneller kan transporteren, vullen en voorzien van etiketten. Dit resulteerde volgens HP in een kostenbesparing van 33 procent en een tijdsbesparing van 66 procent. De mogelijkheid om de pucks aan te passen bleek ook een voordeel tijdens de COVID-19 pandemie, waardoor L'Oréal flexibeler kon inspelen op veranderingen in het koopgedrag van de consument. Het cosmeticabedrijf is van plan om HP's Digital Manufacturing Network te gebruiken om de pucks in haar wereldwijde supply chain op te schalen en haar duurzaamheidsdoelstellingen te halen door de onderdelen te produceren waar en wanneer ze nodig zijn. Op Formnext toonden L'Oréal en HP voorbeelden van de aangepaste pucks, evenals unieke texturen voor luxecosmetica die alleen mogelijk zijn met HP's 3D-printoplossingen. De twee bedrijven onderzoeken het ontwerp en de productie van een reeks nieuwe toepassingen die gebruik maken van de mogelijkheden van HP's Multi Jet Fusion-platform. "Binnen grote industriële organisaties en nieuwe verticals zoals cosmetica, zien we een grotere wens van de klant om wendbaarder te zijn en in te kunnen spelen op de groeiende vraag naar gepersonaliseerde producten", zegt Guayente Sanmartin, Global Head van HP's Multi Jet Fusion business. "Met meer dan honderd miljoen geproduceerde onderdelen, een aantal wat steeds groeit, zijn we trots op de impact van Multi Jet Fusion. Ons werk met L'Oréal is een voorbeeld van de onbeperkte mogelijkheden van 3D-printen. Van het verhogen van de productieflexibiliteit tot het opnieuw uitvinden van traditionele producten, er is een enorme kans om markten te helpen transformeren", klinkt het.