De familiale INNI Group, gevestigd in het West-Vlaamse Heule, innoveert met de iconische scheurkalender De Druivelaar. Om een jonger publiek aan te trekken lanceert de groep De Groene Druivelaar, een dagkalender met praktische tips rond tuinieren, gezonde voeding en andere groene thema's. "De Groene Druivelaar is meer dan een vernieuwde versie van onze iconische scheurkalender De Druivelaar", zegt Steven Vandevoorde, de sales en marketing director van INNI Group. "Terwijl we d...

De familiale INNI Group, gevestigd in het West-Vlaamse Heule, innoveert met de iconische scheurkalender De Druivelaar. Om een jonger publiek aan te trekken lanceert de groep De Groene Druivelaar, een dagkalender met praktische tips rond tuinieren, gezonde voeding en andere groene thema's. "De Groene Druivelaar is meer dan een vernieuwde versie van onze iconische scheurkalender De Druivelaar", zegt Steven Vandevoorde, de sales en marketing director van INNI Group. "Terwijl we de historische charme en de humor van het origineel behouden, richten we ons met dit nieuwe product op hippe thema's en bieden we een praktische gids voor een duurzamere levensstijl." De Druivelaar werd voor het eerst uitgegeven in 1915. Tegenwoordig haalt de bekende scheurkalender nog een oplage van 500.000 exemplaren. Van De Groene Druivelaar worden in eerste instantie 30.000 exemplaren in de markt gezet. Inhoudelijk focust de nieuwe scheurkalender op onderwerpen als (moes)tuinieren, gezonde voeding, kamerplanten, dieren, enzovoort. "Door deze groene thema's te combineren met frisse humor en fascinerende weetjes, brengen we een scheurkalender op een moderne, relevante manier naar de Vlaamse - en nu voor het eerst ook de Nederlandse - huishoudens en slaan we de brug tussen jong en oud", duidt Vandevoorde. De lancering van De Groene Druivelaar is het resultaat van een innovatieproject binnen INNI Group. Honderd ideeën rond productinnovatie moeten uitmonden in twintig concrete projecten. "Tussen 2025 en 2030 willen we vijf succesvolle cases kunnen presenteren", zegt Steven Vandevoorde. De Groene Druivelaar is helemaal in eigen huis ontwikkeld. De kick-off was een intense hackaton waar het nieuwe product vorm kreeg. De papieren scheurkalender heeft ook een digitaal luik. "Dankzij de integratie van QR-codes worden gebruikers elke maand naar aanvullende online informatie geleid, waar niet alleen nieuwe thema's worden gebracht, maar ook andere interacties in de toekomst mogelijk worden", legt Vandevoorde uit. Het eerste exemplaar van De Groene Druivelaar werd overhandigd aan Axel Ronse, schepen van Cultuur van de stad Kortrijk. Ronse kreeg een gepersonaliseerd exemplaar. Via de vernieuwde webshop van INNI Group kunnen klanten een gepersonaliseerde versie van de scheurkalender samenstellen en bestellen. De gepersonaliseerde pagina's worden gedrukt op de nieuwe Canon VarioPrint iX 3200 inkjetpers.