Unitedprint centraliseert weer

Print24 en Easyprint zijn op termijn de twee grote merken van Unitedprint die behouden zullen blijven. Nu telt het platform nog negen merken (waaronder getprint, printwhat, firstprint, DDK Print Big, infowerk en USS). Easyprint is het portaal voor kleine ondernemingen en particulieren. Die kunnen eenvoudig online producten ontwerpen op basis van designmodellen die op de site te vinden zijn. Print24 daarentegen richt zich op professionals (grafici, bureaus, doorverkopers). Het is ook het bekendste merk van de groep. In de loop van de volgende maanden worden de platforms van Easyprint en Print24 grondig onder handen genomen en krijgen ze een moderner en aantrekkelijker ontwerp. De andere merken van de groep worden op termijn bij Print24 ondergebracht. "De klanten zullen dan de producten gemakkelijker kunnen vinden," aldus Alain Ennekens, Country Manager Belgium bij Unitedprint.
...

Print24 en Easyprint zijn op termijn de twee grote merken van Unitedprint die behouden zullen blijven. Nu telt het platform nog negen merken (waaronder getprint, printwhat, firstprint, DDK Print Big, infowerk en USS). Easyprint is het portaal voor kleine ondernemingen en particulieren. Die kunnen eenvoudig online producten ontwerpen op basis van designmodellen die op de site te vinden zijn. Print24 daarentegen richt zich op professionals (grafici, bureaus, doorverkopers). Het is ook het bekendste merk van de groep. In de loop van de volgende maanden worden de platforms van Easyprint en Print24 grondig onder handen genomen en krijgen ze een moderner en aantrekkelijker ontwerp. De andere merken van de groep worden op termijn bij Print24 ondergebracht. "De klanten zullen dan de producten gemakkelijker kunnen vinden," aldus Alain Ennekens, Country Manager Belgium bij Unitedprint.In juni zal een gloednieuw gebouw van 35.000 m2 nieuwe productiemachines huisvesten. "Onze productiecapaciteit is volledig benut en om te groeien werd het nodig om de capaciteit uit te breiden. De productie draaide al 24 op 24," zegt Wouter Haan, CEO van Reclameland. Het nieuwe machinepark zal onder andere de Landa S10P digitale B1-vellenpers, roll-to-roll-systemen voor grote formaten en Kornit-systemen voor de textieldruk omvatten.Belprinto.be is een B2B-platform dat uitsluitend drukwerk op papier levert. Het platform is sinds begin februari operationeel.Na twee en een half jaar ontwikkelingswerk lanceert Graphius zich op de web-to-print met het nieuwe platform belprinto.be. Professionele drukwerkinkopers kunnen er terecht voor klassieke producten in kleine formaten, die op offset- of digitale persen vervaardigd worden. "Het aanbod papierproducten zal echter verder gaan dan wat vandaag op de markt te vinden is. Bijvoorbeeld gekartonneerde boeken met omslag, genaaide producten, papiersoorten die je elders niet vindt, enz.," zegt Denis Geers, CEO van Graphius. Alles wat op de website aangeboden wordt, zal intern vervaardigd worden.De nieuwe webshop van de Belgische drukkerijgroep moet een tegengewicht vormen voor de concurrentie van de Europese internetdrukkerijen. Denis Geers: "Als traditionele drukker kun je niet meer zonder een website, zeker niet op de B2B-markt. Heel wat Duitse en Nederlandse online drukkers halen immers niet onaanzienlijke volumes vanuit ons land binnen. En ik ben er me maar al te goed van bewust dat al onze klanten via die platforms gestandaardiseerde producten kopen. We hadden de uitrusting om ons in de web-to-print te lanceren. Het ontbrak ons alleen nog aan de software." Dat probleem is nu opgelost zodat Graphius zich bij de andere Belgische pioniers zoals Cartim en Snel voegt.Flyer.be dat in 2002 door Ahmed Hilami opgericht werd, is met 90 medewerkers een van de grootste online drukkerijen van België. De onderneming die in Brugge gevestigd is, biedt B2B-klanten (bedrijven, doorverkopers, bureaus, ...) producten 'Made in Belgium' aan, zowel in kleine als grote formaten. Flyer dat zegt meer dan 125.000 klanten te hebben en in de Benelux en Frankrijk levert, merkt dat er almaar meer vraag komt naar afwerkingstechnieken die het product exclusiever maken (warmfoliedruk, reliëfvernis, stansvormen, ...). Om concurrerend te blijven, zegt de online drukkerij de nadruk te leggen op het machinepark, de automatisering en de IT. "In 2019 investeerden we in 14 nieuwe machines, o.a. in een LED UV pers van Ryobi, twee persen HD Indigo en veel afwerkingsmachines," aldus Ahmed Hilami.Sinds half februari biedt Flyer.be ook de gloednieuwe dienst 'Flyer Agency' aan, hoofdzakelijk aan drukkerijen die hun productieproces willen digitaliseren. "We hebben Flyer Agency opgestart om onze klanten te helpen zich in de digitalisering en de IT te ontwikkelen. Alles wat we intern op het niveau van de processen en de automatisering ingevoerd hebben, delen we met de klanten," legt Ahmed uit. De dienst is beschikbaar in de Flyerstores van Brussel en Brugge. Daarnaast is er ook in Antwerpen een Flyerstore. De klanten kunnen er aan de hand van voorbeelden inspiratie opdoen, zich laten bijstaan bij een grafisch concept of een oplossing op maat vragen. "Die contactpunten zijn erg belangrijk voor Flyer, omdat de klantendienst centraal staat in onze activiteit," zegt Mohamed Bahaddou, Deputy CEO van Flyer. Die toegankelijke dienstverlening ligt aan de basis van de strategie van Flyer.be. "In België is de markt van de online druk nog niet zo rijp als in onze buurlanden. De klanten hebben nood aan veel adviezen en opvolging," legt Ahmed Hilami uit.Etikett.de is een online B2B-drukkerij uit Föhren, dicht bij Trier (Duitsland). Op de Druck&Medien Awards in Duitsland kreeg ze de titel van innovatiefste drukkerij van het jaar 2019. Etikett.de is een van de eerste bedrijven in de sector die de etikettendruk het digitale tijdperk binnenloodst. Het bedrijf dat in 2011 opgericht werd, heeft zich gespecialiseerd in digitaal gedrukte zelfklevers op rollen en begon met het idee om de eenvoudige berekening van etiketten direct online mogelijk te maken.