"Ik noem het geen marketing", stelt Dirk Deroo, CEO van Dataline - het bedrijf achter MultiPress. "Het is gewoon de nood om te communiceren. Dat is altijd mijn drijfveer geweest. Je moet de wereld laten weten dat jij een product hebt gemaakt, anders is alle moeite en inspanning overbodig geweest." Het feit dat hij daarin heel wat verder en geavanceerder te werk gaat dan veel andere bedrijven, komt voort uit de wijze waarop hij wenst te ondernemen: "Ik heb altijd gezegd: Dataline heeft geen nood aan topverkopers. Want wat gaat er anders primeren: het product, of het behalen van sales targets? Ik wil controle houden over wie ons product gaat kopen, wanneer en vooral ook om welke reden. We kunnen namelijk nu, met 10 projectmanagers, jaarlijks maximaal zo'n 80 implementatieprojecten doen. Dus we moeten ervoor zorgen dat dat niet de eerste 80 projecten zijn die op ons pad komen, maar dat we de 80 beste projecten kiezen bij bedrijven die daadwerkelijk klaar zijn voor verandering en er de geschikte medewerkers voor in huis hebben. Om ervoor te zorgen dat de juiste mensen naar ons toe komen, moeten we steeds opnieuw blijven communiceren over wat we doen. Dat doen we op allerlei manieren en print is daarbij een onmisbaar onderdeel."
...