We ontmoeten Michel C. Desmit. Onder zijn naam op het naamkaartje staat 'Le fils à Marcel' vermeld. Onze belangstelling is meteen gewekt. We vragen naar het waarom. Michel C. Desmit: "Mijn vader heet Marcel. We zochten voor het bedrijf naar een originele naam waarmee je ook creatief aan de slag kan. We zijn tenslotte met communicatie bezig en dat mag dan ook op andere vlakken duidelijk zijn. De 'Co' in de firmanaam verwijst zowel naar communicatie als naar onze medewerkers. Een persoonsnaam als Marcel geeft karakter aan het bedrijf. Klanten gaan bij Marcel op bezoek, laten zich door Marcel adviseren, plaatsen een bestelling bij Marcel. Ze ontvangen van Marcel elk jaar een leuke en originele attentie op de naamdag van de heilige Marcellus op 16 januari in plaats van op kerstmis of nieuwjaar. Het zijn aparte contactmomenten die klanten weten te appreciëren."
...

We ontmoeten Michel C. Desmit. Onder zijn naam op het naamkaartje staat 'Le fils à Marcel' vermeld. Onze belangstelling is meteen gewekt. We vragen naar het waarom. Michel C. Desmit: "Mijn vader heet Marcel. We zochten voor het bedrijf naar een originele naam waarmee je ook creatief aan de slag kan. We zijn tenslotte met communicatie bezig en dat mag dan ook op andere vlakken duidelijk zijn. De 'Co' in de firmanaam verwijst zowel naar communicatie als naar onze medewerkers. Een persoonsnaam als Marcel geeft karakter aan het bedrijf. Klanten gaan bij Marcel op bezoek, laten zich door Marcel adviseren, plaatsen een bestelling bij Marcel. Ze ontvangen van Marcel elk jaar een leuke en originele attentie op de naamdag van de heilige Marcellus op 16 januari in plaats van op kerstmis of nieuwjaar. Het zijn aparte contactmomenten die klanten weten te appreciëren."Marcel & Co ging 8 jaar geleden met drie medewerkers van start. De initiatiefnemers waren Michel C. Desmit en Didier Haerinck. Michel runt daarnaast reeds ongeveer 20 jaar een bureau dat gespecialiseerd is in retailcommunicatie, Didier is gepassioneerd door techniek en komt uit de digitale printbranche. Michel: "We vormen een goede tandem met elk onze eigen sterktes: verkoop en techniek. Marcel & Co telt inmiddels acht medewerkers. Het is een kleine familie waarvan de leden graag de handen uit de mouwen steken wanneer ergens moet bijgesprongen worden. De hele ploeg - verkoop, design en productie - zit daarom samen in een open ruimte voor een maximale interactie en betrokkenheid. We zijn met drie om de producten, diensten en expertise van de firma te verkopen. Verkoop is altijd een zeer belangrijk aspect van onze business geweest. Marcel & Co is gestart met twee kleinere printers van HP maar gaandeweg beseften we dat we moesten investeren in mensen, machines en ruimte om kwaliteit, service en snelle levertijden aan onze klanten te kunnen garanderen. We zijn hier nu twee jaar gevestigd en de bedrijfsoppervlakte is sindsdien verviervoudigd. Marcel & Co heeft ook geïnvesteerd in een grafische studio om creatieve oplossingen te kunnen aanbieden."Marcel & Co werkt voor heel wat bekende merken waaronder Nespresso, Mont Blanc, Omega, Swarovski, Master Card, Porsche, Martini, Delvaux, TAG Heuer, enz. "Het zijn merken die de mensen aanspreken en die een digitaal printbedrijf als het onze extra in de kijker zetten omdat deze opdrachtgevers ons het vertrouwen hebben geschonken. Marcel & Co heeft de decoratie van de ongeveer 200 Illy corners in de Total tankstations uitgevoerd en we zijn verantwoordelijk voor het bekleden van de benzinepompen van Total in België. Autoworld in Brussel is eveneens klant en voor het Drohme Park verzorgden we de signalisatie." Het Drohme Park is een nieuw recreatiedomein op de Hippodroom van Bosvoorde waar de laatste paardenrace in 1995 werd gehouden.Marcel & Co investeerde via distributeur Spandex in een Oryx 2 UV-vlakbedprinter van swissQprint met zes kleuren + vernis + wit. Didier Haerinck: "We waren al overtuigd van de outputkwaliteit van de machine maar we werden eveneens over de streep getrokken door de robuuste en intelligente constructie van de machine. Echte Zwitserse degelijkheid. Op de vlakbedtafel van de Oryx 2 kan een oppervlak tot 5 m2 beprint worden aan een snelheid van 20 m2 in de productiemodus en 65 m2 in de draftmodus. We verkiezen te werken met goede en kwalitatieve materialen. Marcel & Co is bijvoorbeeld een gecertificeerd 3M Select Partner. We werken graag met polymeerfolie die we steevast lamineren. De combinatie is duurder maar het levert tijdswinst en minder gedoe op bij het installeren en weer verwijderen van de film. En de kwaliteit van gegoten film is nu eenmaal superieur. De voorgevel van ons gebouw uit golfmetalen platen, hebben we bekleed met een zwarte 3M Wrapfolie uit de 1080-serie. Het is een manier om te tonen dat we fier zijn over wat we doen. De vlakbedprinter biedt heel wat extra mogelijkheden zoals het direct bedrukken van harde materialen. Een andere toepassing is het printen van wit op Clear View zelfklevende glasfolie om een kleurenprint beter te doen uitkomen of voor One Way Vision toepassingen. Daarnaast beschikken we ook nog over 3 HP Latexprinters en realiseren we dagelijks nog vele mooie toepassingen met snijfolie."Michel C. Desmit heeft een passie voor klassieke wagens. Dat resulteerde in een nevenactiviteit. Desmit sloot akkoorden over reproductierechten met fotografen, illustratoren en kunstenaars die de autowereld in beeld brengen. Via de website www.heroes-gallery.com kunnen exclusieve beelden uit de vintage autowereld van de verschillende kunstenaars geselecteerd worden om geprint te worden op plexiglas of aluminium. "De helden zijn zowel de beeldkunstenaars als de personen en wagens op de foto's en afbeeldingen. De mogelijkheid bestaat om ook eigen foto's op te laden."Michel C. Desmit denkt na en besluit: "We produceren uiteraard eveneens het gewone en het volumewerk. Maar we denken graag mee met klanten over de visuele aspecten waarmee een impact kan worden gecreëerd en hoe we dat alles dan technisch kunnen realiseren. Het zorgt ervoor dat we meer zijn dan een louter digitaal printbedrijf. We noemen dat The Creative Visibility by Marcel and C°"