Met Qualified Creatives starten Kirsten Brisard en Paul Zeguers, partners bij grafisch interventieteam MediaComm, een nieuwe onderneming op die focust op werving en selectie, screenen, testen en trainingen voor grafisch talent. De voorbije zeven jaar screende Kirsten Brisard voor grafisch interventieteam MediaComm ...

Met Qualified Creatives starten Kirsten Brisard en Paul Zeguers, partners bij grafisch interventieteam MediaComm, een nieuwe onderneming op die focust op werving en selectie, screenen, testen en trainingen voor grafisch talent. De voorbije zeven jaar screende Kirsten Brisard voor grafisch interventieteam MediaComm honderden creatieve profielen. MediaComm, met kantoren in Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt en Kortrijk, neemt designers vast in loondienst en koppelt ze aan projecten bij bedrijven op tijdelijke of structurele basis. "Vele toppers werden aangeworven door MediaComm maar sommige topdesigners zagen het 'systeem van consultancy' van MediaComm niet zitten of wij voelden zelf aan dat het designers waren die beter zouden gedijen op een vaste plek", stelt Brisard. "Vele bedrijven zijn gebaat met tijdelijke versterking maar evenveel organisaties willen zelf een vormgever aanwerven. Op het kruispunt van die twee vaststellingen is Qualified Creatives ontstaan." Sinds oktober 2021 behartigt Kirsten Brisard, medeoprichter en bestuurder bij Qualified Creatives, samen met Evert De Vos, al bijna vijftien jaar actief als vormgever, alle designvacatures voor MediaComm en voor andere bedrijven. "Onze missie start bij het in kaart brengen van competenties en ervaring. We matchen elke vacature met de juiste kandidaat en spijkeren de skills bij waar nodig", legt Brisard uit. Het aanbod van Qualified Creatives bestaat uit werving en selectie van designers, screening en testing van kandidaten op de kennis van het Adobe Creative Suite-pakket en trainingen en workshops.