Snoepproducent Napoleon stapte vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. Dat geldt voor alle 27 smaakvarianten van de bonbons die hun oor...

Snoepproducent Napoleon stapte vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. Dat geldt voor alle 27 smaakvarianten van de bonbons die hun oorsprong in België hebben. Daarmee bespaart het merk - verdeeld over 360 miljoen verpakte snoepjes - 60.000 kg plastic per jaar. Napoleon wil hiermee bijdragen aan de wereldwijde plastic reductie en een actieve rol spelen in het terugdringen van zwerfafval.De 27 verschillende bonbon-smaken krijgen allemaal een eigen herkenbare wikkelkleur. De FSC-papieren wikkel is ter vochtbescherming gecoat met een plantaardige was van mais en koolzaad. Deze is palmolie- en kokosolievrij. De snoepproducent blijft via de verpakking en communicatie benadrukken dat de wikkel thuishoort in de afvalbak."De waspapieren wikkel vergaat ongeveer net zo snel als een blad aan de boom, dat is dus een groot verschil met de oude plastic wikkels", aldus Jamila Knoope van Napoleon.