Vistaprint neemt 99designs over

Vistaprint bundelt de krachten met 99designs. 99designs is een globaal creatief platform dat het eenvoudig maakt voor ontwerpers en klanten om samen te werken aan de creatie van aantrekkelijke designs. 99designs werd overgenomen door Cimpress, het moederbedrijf van Vistaprint, en zal tegelijk als onderdeel van Vistaprint en als zelfstandig merk opereren. Sinds zijn oprichting in 2008 is 99design uitgegroeid van een klein online forum tot een wereldwijde gemeenschap van ontwerpers die oplossingen aanreiken voor bedrijven, agentschappen en particulieren. Tot op heden heeft 99design meer dan 300 miljoen dollar uitbetaald aan zijn creatieve gemeenschap. Naast zijn hoofdzetel in Melbourne, Australië heeft 99designs ook vestigingen in Oakland, Californië en Berlijn, Duitsland.
...

Vistaprint bundelt de krachten met 99designs. 99designs is een globaal creatief platform dat het eenvoudig maakt voor ontwerpers en klanten om samen te werken aan de creatie van aantrekkelijke designs. 99designs werd overgenomen door Cimpress, het moederbedrijf van Vistaprint, en zal tegelijk als onderdeel van Vistaprint en als zelfstandig merk opereren. Sinds zijn oprichting in 2008 is 99design uitgegroeid van een klein online forum tot een wereldwijde gemeenschap van ontwerpers die oplossingen aanreiken voor bedrijven, agentschappen en particulieren. Tot op heden heeft 99design meer dan 300 miljoen dollar uitbetaald aan zijn creatieve gemeenschap. Naast zijn hoofdzetel in Melbourne, Australië heeft 99designs ook vestigingen in Oakland, Californië en Berlijn, Duitsland. Signdev heeft "Bendit" gelanceerd. Een nieuw sign-systeem gebaseerd op een gebogen aluminium frontpaneel en een houten basis voor een stabiele en esthetische montage. De installatietijd ervan is minimaal. De frontpanelen zijn ontworpen voor UV-print of folie-applicatie op beide kanten en er is tevens een optie voor een ambient lighting module. Bendit is beschikbaar als wand, hangende en haakse montage of als tafelmodel. Naast de standaardformaten is het mogelijk Bendit volledig aan te passen. Ricoh introduceert de Ricoh Ri 2000 Direct to Garment-printer (DTG) voor het (gepersonaliseerd) printen op textiel. Van traditionele T-shirts en stoffen tassen tot canvasschoenen, baseballpetten of shirts met lange mouwen: de Ricoh Ri 2000 kan met een resolutie van 1200 x 1200 dpi een breed scala aan textielproducten van prints voorzien. Daarnaast kan de printer ook de productie van textielen mondmaskers en veiligheidshesjes ondersteunen. Dankzij de flexibiliteit van het magnetische mechanisme met snel verwisselbare inlegplaten en de automatische aanpassing van de plaathoogte kan er eenvoudig worden gewisseld tussen verschillende soorten artikelen. Met deze nieuwe aanwinst versterkt Ricoh zijn DTG-portfolio, dat bijvoorbeeld al de Ri 100 en de Ri 1000 voor textieldrukproducties bevat. Ricoh breidt het kleurbereik van grootformaat uit met oranje en groene inkten als optie voor haar grootformaat latexprinters Ricoh Pro L5160e en Ricoh Pro L5130e. De twee nieuwe modellen voegen groene en oranje inkt toe om een aanzienlijk uitgebreid kleurbereik te bieden in vergelijking met de al bestaande technologie. Drie versprongen opgestelde Ricoh printkoppen halen printsnelheden van 46,7 vierkante meter per uur in de hogesnelheidsmodus met 4 kleuren en 25 vierkante meter per uur in de standaardmodus met 4 kleuren. De systemen kunnen niet alleen geconfigureerd worden voor het gebruik van inkten voor een uitgebreid kleurbereik. Ze kunnen ook printen met tweemaal CMYK voor productiviteitswinst en CMYK en wit voor transfermaterialen, metallics en donkere substraten. Agfa breidt zijn aanbod van Jeti Tauro-grootformaatprinters uit met een nieuw model. De Jeti Tauro H3300 S LED biedt sign & display-bedrijven een aantrekkelijk groeipad. Het nieuwste lid van de Jeti Tauro-familie - de Jeti Tauro H3300 LED S (S voor 'standard') - is een aantrekkelijk geprijsd instapmodel dat de troeven van Agfa's vlaggenschip beschikbaar maakt voor nog meer sign & display-bedrijven. Deze nieuwe hybride zeskleurenprinter, met wit en primer als optie, haalt een topsnelheid van 302 m2 per uur, die kan geüpgraded worden naar de nog hogere snelheid van zijn grotere broer. Het nieuwe model deelt ook de korte opstarttijden en het snelle, eenvoudige onderhoud van de bestaande Jeti Tauro H3300, en beschikt eveneens over dezelfde automatiseringsopties. De printer is m.a.w. verkrijgbaar in zes verschillende configuraties. Vier ervan zijn bedoeld voor het printen van borden, en gaan van manueel tot volledig automatisch. De configuratie met 3/4 automatisering maakt gebruikt van een automatische invoermodule (automatic board feeder of ABF) die bijzonder handig is voor kleinere oplages en een snelle, efficiënte wissel tussen verschillende types of groottes van media. De twee overige configuraties focussen op rollendruk, met een master roll-to-roll en een light roll-to-roll-model. Zoals bij de bestaande Jeti Tauro's wordt de nieuwe Jeti Tauro H3300 S LED aangestuurd door Agfa's Asanti-workflowsoftware. Het Asanti Production Dashboard geeft een overzicht van inkt- en mediaverbruik en de duur van elke drukopdracht. Showdown Displays Europe lanceert zijn eerste catalogus. Na de fusie van Promic Display Systems en Jansen Displays afgelopen juni, voegde Showdown Displays Europe de producten van beide portfolio's samen tot één digitale catalogus. Bovendien werden nieuwe producten toegevoegd om het assortiment verder uit te breiden. Resellers kunnen de catalogus, dit keer een digitale editie, raadplegen als naslagwerk voor technische specificaties. Gezondheid en veiligheid voorop Om resellers te helpen bij het promoten van gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, besloot het research & development team van Showdown Displays Europe om nieuwe producten te produceren in de productiefaciliteit in Prestanov (Tsjechïe) om in deze behoeften te voldoen. De gloednieuwe health & safety producten bestaan onder andere uit desinfectiehouders voor zowel volwassenen als kinderen, acrylglas wanden en vloerstickers. Gebruiksklare producten Ook tafelkleedjes werden aan het assortiment toegevoegd. "Een perfecte manier om je bedrijf, merk en producten te promoten." Het assortiment met vlaggen werd aangevuld met de Promo Flag Moon en Promo Flag Leaf, die te herkennen zijn aan hun speciale vorm. Verder werden er twee soorten hangende Banners toegevoegd: de Suspended Flag Banner en Zip-Up Round/Square. Andere nieuwigheden Brightbox Double is toegevoegd aan het assortiment van Light Boxes. Ook de nieuwe T-Frame Wall Model, T-Frame Suspended Model en T-Frame Freestanding Model hebben een LED-optie. Deze kunnen worden gebruikt om aan de muur te hangen, aan het plafond te bevestigen of om muren te bouwen. Bovendien kan de printfaciliteit in Prestanov de prints verzorgen, resulterend in gebruiksklare producten. Alle vlakbedprinters van de Zwitserse fabrikant worden voortaan uitgerust met een nieuwe vacuümtafel die is voorzien van het Tip Switch Vacuum systeem. De vacuuümtafel is verdeeld in 256 segmenten die door de gebruiker kunnen aan- en afgezet worden met een simpele aanraking van de vinger. Voor tandemproductie wordt de vacuümtafel verdeeld in twee zones, elk afzonderlijk aanpasbaar via Tip Switch Vacuum. Roland DG heeft de veelzijdigheid van de VersaUV LEF- en LEF2-serie deskttop printers vergroot met een accessoire dat het mogelijk maakt om direct op en rond het gehele oppervlak van cilindrische objecten te printen. De SC-RD rotatieas is een aanvulling voor de VersaUV LEF-20, LEF-200, LEF2-200, SF-200, LEF-300 en LEF2-300 UV-LED printers. Met dit nieuwe accessoire dat snel en eenvoudig kan geïnstalleerd worden, kunnen deze Roland-toestellen nu op het volledige oppervlak van cilindrische voorwerpen printen. De SC-RD laat zich gemakkelijk integreren in VersaWorks 6, de nieuwste en krachtigste RIP-software van Roland DG. Filmolux biedt - via haar zeven vestigingen actief in twaalf Europese landen - het volledige assortiment van Contra Vision's bedrukbare, geperforeerde raamfolies aan. Contra Vision producten transformeren ramen tot opvallende reclame-oppervlakken of decoratieve blikvangers en bieden tegelijkertijd privacy en bescherming tegen de zon zonder het zicht naar buiten te belemmeren. Filmolux zal beide Contra Vision-assortimenten gaan voeren: Contra Vision Campaign, dat ideaal is voor korte-termijnpromoties en het Performance-gamma van polymeerfolies. Filmolux zal ook het nieuwste assortiment van Contra Vision Performance HD-producten in het programma opnemen. Dit geperforeerde assortiment biedt 's werelds eerste high definition geperforeerde raamfolie voor extreem scherpe beelden en uitstekende doorkijk-eigenschappen. Dit is mogelijk doordat de perforatie 60 procent kleiner (1,0 mm) is dan bij standaard geperforeerde folies (1,5 mm). Het portfolio is beschikbaar voor binnen- en buitentoepassingen en met translucente eigenschappen. De Filmolux Groep lanceert FILMOmag, een lijn van magnetische en ijzerhoudende producten voor een grote verscheidenheid aan toepassingen. De uitgebreide lijn biedt magnetische en ijzerhoudende print- en basisfolies. FILMOmag is ideaal voor supermarkten, restaurants, beurs- en conferentiecentra, werkruimtes en retail. De folies kunnen worden gebruikt voor whiteboards, signing, bewegwijzering en als wandbekleding voor interieurdecoratie. Het FILMOmag portfolio bestaat uit drie productgebieden. Zelfklevende en niet-klevende basisfolies voor het creëren van een magnetisch- of ijzerhoudend oppervlak en bedrukbare magnetische en ijzerhoudende (Ferro) producten. IJzerhoudende (Ferro) folies zijn uitgerust met micro-ijzerdeeltjes en kunnen op elk magnetisch oppervlak worden aangebracht. De media kan worden bedrukt met standaard digitale printers en maken het mogelijk om snel en zonder installatiekosten displays te wisselen. Naast de ijzerhoudende print en basisfolies biedt de lijn ook een ijzerhoudende whiteboard variant. Dit materiaal bestaat uit een witte zelfklevende polyester folie voorzien van een ijzerhoudende coating en gepatenteerde whiteboard behandeling. Het oppervlak is beschrijfbaar met speciale whiteboard stiften en is droog uitwisbaar. Magnetische graphics en accessoires kunnen ook op het oppervlak aangebracht worden. De magnetische folies kunnen net als klassieke koelkastmagneten op ijzerhoudende oppervlakken worden bevestigd. Afhankelijk van het materiaal kunnen de producten worden bedrukt met (eco)solvent- latex- en UV-inkten en zeefdruk. FILMOmag is verkrijgbaar bij alle vestigingen van de Europese Filmolux Groep. Roland DG EMEA kondigt de nieuwe ZT-1900 aan, de grootste en meest productieve textielprinter van de fabrikant tot nu toe. De 1,9 meter brede dye-sublimatie ZT-1900 is uitgerust met 4 Kyocera-printkoppen.De printer haalt printsnelheden van 220 m2/uur in de conceptmodus en 150 m2/uur in de productiemodus. De printer heeft een geïntegreerde infrarooddroger en heeft 5 kg inktcontainers aan boord. Roland's high-density dye-sublimatie-inkten zijn compatibel met gestreken en ongestreken transferpapier. De ZT-1900 kan ook lichtgewicht papier (>18g/m2) en grote papierrollen tot 450 kg verwerken om de papierkosten te verlagen en de printtijd zonder stops te verhogen. De 180 cm brede ML-8000 is het nieuwe industriële instapmodel in de Monna Lisa-serie van Epson. De printer heeft acht nieuwe PrecisionCore-printkoppen. Met die koppen haalt de ML-8000 een gemiddelde printsnelheid van 155 vierkante meter per uur (600 x 600 dpi - 2 pass).De Epson Genesta-inkten op waterbasis zijn verkrijgbaar in Acid, Reactive, Disperse, and Pigment formules. Inktcapaciteit 10 of 3 liter. Ze zijn ECO PASSPORT-gecertificeerd en voldoen aan wereldwijd erkende normen voor milieuvriendelijke textieldruk. Bovendien is Acid inkt bluesign-goedgekeurd en zijn de Reactive en Pigment inkten GOTS-goedgekeurd door ECOCERT. Het Monna Lisa-project komt voort uit een samenwerking tussen F.lli Robustelli voor product engineering, For.tex voor de ontwikkeling van inkt en Epson voor de Epson-printtechnologie. F.lli Robustelli, opgericht in Villa Guardia (Como, Italië) in de jaren 50, is een bedrijf dat 100% eigendom is van Epson Italia. Ze ontwikkelden de eerste digitale textieldrukmachine op basis van de afdruktechnologie van Epson. For.Tex, opgericht in Fino Mornasco, (Como, Italië), is een bedrijf dat 100% eigendom is van Epson Italia. For.Tex ontwikkelde de inkten voor het Monna Lisa-project en voor Genesta-inkt. De SC-V7000 moet een robuuste, betaalbare signage-printer, zijn en is uitgerust met Epsons Micro Piezo-printkop in combinatie met een nieuw ontwikkelde set van tien originele inkten, waaronder standaard grijs, rood, wit en vernis. Het vacuümsysteem is standaard voorzien van vier zones en zorgt ervoor dat operators alleen het oppervlak gebruiken dat nodig is voor de afdruktaak. Verdere functionaliteiten, zoals een ionisator en registratiepinnen, zorgen voor gebruiksgemak, efficiëntie en productiviteit. De UV-vlakbedprinter heeft een printoppervlak tot 2,5 x 1,25 m en print rechtstreeks op een breed scala aan substraten tot 80 mm dik, waaronder acryl, polycarbonaat, PVC, glasvezel, aluminium, metaal, polyester, foamboard, styreen, hout en steen. -Met de lancering van de 64-inch SureColor SC-R5000-serie heeft Epson zijn signage-printerlijn uitgebreid met een resin-inktoplossing. De nieuwe printer heeft PrecisionCore Micro TFP-printkop. De nauwkeurige temperatuurregeling, gemonitord door vier temperatuursensoren, zorgt ervoor dat de kleur consistent is van rand tot rand en van boven tot onder. Drie onafhankelijke verwarmingsstations (preheat / platen heat / post-cure heat) zorgen voor kleuruniformiteit en een soepele mediaverwerking. Het efficiënte droog- en uithardingsproces maakt lamineren en levering op dezelfde dag mogelijk, zodat doorlooptijden verkort kunnen worden. De nieuwe 6-kleuren UltraChrome RS-inktset is een reukloze resin-inkt op waterbasis en is geschikt voor gebruik in alle omgevingen, waaronder scholen, ziekenhuizen, hotels en binnenfaciliteiten. De bulk-inktoplossing biedt keuze uit 1,5 liter inktzakken voor middelgrote printvolumes en twee sets hot-swappable inkten voor hoge printvolumes (beschikbaar op de SC-R5000L). Deze desktop SureColor SC-F100 is bedoeld voor kleine bedrijven en start-ups die hun productaanbod willen uitbreiden naar de sector van de promotionele producten. Uitgerust met inktflessen van 140 ml als goedkoper alternatief voor inktcartridges. De Fespa Awards werden tijdens een online ceremonie bekendgemaakt. Er waren inzendingen uit 27 landen. De uitslag en het werk van de 'Gold' winnaars kan u bekijken op www.fespaawards.com. We pikten er de winnaar in de categorie 'Direct Printing on Three Dimensional Products' uit: het Zwitserse bedrijf HAAS Die Werbemanufaktur. Met zijn in 3D geprinte bierfles die door vitrineglas breekt, won de inzending ook de jury-award voor innovatie. De 2 x 0,6 meter in 3D geprinte bierfles, werd ontworpen in SketchUp, MakePrintable and Adobe Illustrator software alvorens te worden geprint door de Big Rep 1 (bigrep.com). Het 3D geprinte object werd gedecoreerd door een combinatie van een Epson-print op Oracal folie en airbrush painting. Ze maken deel uit van de nieuwe '100 Series'. De UJV100-160 is een UV-printer (vanaf december), JV100-160 is een eco-solventprinter (vanaf januari 2021). De expo-combinatie PSI, PromoTex Expo en viscom verschuift van 12 tot 14 januari naar 18 tot 20 mei 2021. De reden laat zicht raden: Covid-19. De beursorganisatoren: "Deze vroege aankondiging zal hopelijk tijd geven om de wereldwijde impact van Covid-19 te stabiliseren. En wanneer het veilig is, ervoor te zorgen dat het evenement zijn kritische rol in het samenbrengen van de industrie kan blijven vervullen." Viscom is een expo voor de visuele communicatie sector (print & signbranche), PSI voor de promotionele product industrie en PromoTex Expo voor de branche van het promotioneel textiel. Viscom is een gelijkaardige beurs als Fespa, dat van 9 tot 12 maart 2021 in Amsterdam staat geprogrammeerd. De Sign & Print Expo in het Nederlandse Gorinchem wordt volgend jaar op 8, 9 en 10 juni georganiseerd in plaats van 16 tot en met 18 maart oorspronkelijk. ChromaLuxe kondigt de lancering van de gloednieuwe Textured Metal Prints aan. De nieuwe Textured Metal Prints voldoen aan de eisen van drukkers, fotolabo's en ontwerpers die op zoek zijn naar hoogwaardige, creatieve, artistieke en duurzame metaalprints. De volledig consistente textuur over het paneel zorgt voor een artistieke look & feel, waardoor vingerafdrukken of schittering worden gereduceerd. De fabrikant: "Dankzij de hoogwaardige afwerking zijn de panelen zeer duurzaam, krasbestendig en gemakkelijk te reinigen. Dit maakt ze perfect om te gebruiken in drukke commerciële en residentiële gebieden, als wanddecoratie, voor beeldweergave, reproductie van schilderijen en signage. De Textured Metal Prints zijn verkrijgbaar in verschillende formaten, van klein formaat tot groot formaat tot 1200 x 2400 mm. ChromaLuxe is fabrikant van sublimeerbare gedrukte media. De Textured Metal Prints zijn nu beschikbaar.Spandex breidt zijn assortiment interieuroplossingen uit met de toevoeging van Cover Styl' Architectural Interior Vinyl Films. Het portfolio van Cover Styl' biedt een keuze uit meer dan 600 kleuren en patronen, waardoor klanten kleur kunnen toevoegen in binnenruimtes en de looks en het gevoel van hout, marmer, steen, metaal, glitter, stof en leer kunnen reproduceren. De producten van Cover Styl' zijn gebruikt in interieurprojecten voor veel bekende horeca- en winkelmerken, waaronder Novotel, Radisson, Holiday Inn, Best Western, Marriott, Carrefour en Brioche Dorée. Naast deze grootschalige projecten worden de folies vaker gebruikt voor kleinere opfrisopdrachten zoals deuren, muren, tafels, aanrechtbladen, liften en zelfs om digitale apparaten zoals telefoons, tablets en gameconsoles uniek te maken. Cover Styl'-films kunnen worden aangebracht op allerlei verschillende oppervlakken, waaronder gips, hout, aluminium en PVC. De folie is duurzaam tegen water, hitte, vochtigheid, UV-straling, vuil, schuren en regelmatig reinigen en worden geleverd met 10 jaar garantie tegen scheuren, verkleuring en delaminatie. De films kunnen in losse meters worden besteld. De nieuwe overeenkomst voor Cover Styl' bestrijkt alle locaties van Spandex in Europa en bouwt voort op de al bestaande deals met Spanje en Frankrijk. Deze stap om het assortiment decor- en renovatiefolies uit te breiden, is de nieuwste in een reeks strategische bewegingen die het vertrouwen van Spandex in het groeipotentieel van interieurdecoratie en architectonische toepassingen voor signmakers en installateurs onderstrepen.De nieuwe 3M Scotchcal grafische printfolie IJ35C met Comply lijmlaag en de 3M Scotchcal grafische printfolie IJ35, zijn geschikt voor graphics en kortlopende acties bij zowel binnen- als buitentoepassingen. De gekalanderde vinylfolie hecht betrouwbaar op vlakke en gladde oppervlakken en heeft een bijzonder aantrekkelijke prijs-prestatie verhouding, zegt de fabrikant.In combinatie met de beschermende 3M Scotchcal 8508 Gloss of de 3M Scotchcal 8510 Matte Overlaminate, wordt een langdurig gebruik mogelijk gemaakt met een functionele levensduur van maximaal zes jaar.Deze nieuwe folie is zowel geschikt voor zeefdruk, solvent, UV als latex inkjetprint. Met de gekalanderde grafische folie als kostenefficiënt alternatief, rondt 3M zijn digitale drukportfolio af. Het nieuwe product is verkrijgbaar als glanzende of matte uitvoering.