In 2019 had Frederick Vansteenkiste namens Quickletter zijn concullega New Neon uit Pittem overgenomen. "Maar de beide bedrijven functioneerden nog te veel apart", zegt Vansteenkiste. "Dat zorgde ook voor de nodige verwarring in de markt. De klanten hadden niet door dat we als één bedrijf werkten. Nu is dat wel duidelijk en kunnen we meer dan ooit onze missie waarmaken: de klant ontzorgen als het over visuele communicatie gaat, in al zijn vormen."
...

In 2019 had Frederick Vansteenkiste namens Quickletter zijn concullega New Neon uit Pittem overgenomen. "Maar de beide bedrijven functioneerden nog te veel apart", zegt Vansteenkiste. "Dat zorgde ook voor de nodige verwarring in de markt. De klanten hadden niet door dat we als één bedrijf werkten. Nu is dat wel duidelijk en kunnen we meer dan ooit onze missie waarmaken: de klant ontzorgen als het over visuele communicatie gaat, in al zijn vormen." Het nieuwe Marker wil vooral opvallende visuele boodschappen aanbieden aan derden. Historisch was Quickletter vooral gericht op de belettering en de visualisering van teksten of boodschappen op gebouwen en op wagens, bestelwagens of vrachtwagens. New Neon had op dat vlak en van oudsher dan weer alle technologische expertise in huis, en richtte zich meer op speciale producten zoals totems of brievenbussen bijvoorbeeld. Anno 2022 kan ook het nieuwe bedrijf niet rond de problematiek van oplopende energieprijzen heen walsen. En of daar een oplossing voor is? "Natuurlijk voelen ook wij de trend duidelijk aan, maar we anticiperen zoveel als mogelijk", aldus Frederick Vansteenkiste. "Overal waar dat kan vervangen we de klassieke lichtbronnen door led-verlichting. De klanten zijn zelf ook massaal vragende partij. Led-verlichting drukt niet alleen de factuur, ze heeft ook een bijkomend voordeel: het opgelichte beeld is zoveel klaarder en duidelijker te lezen." Voertuigen en gebouwen mogen dan al de favoriete 'targets' zijn om (verlichte) naam- of publiciteitsboodschappen aan op te hangen, toch wil Marker ook al enkele jaren verder gaan. Denk aan roll-ups, aan bewegwijzeringsboodschappen in een bedrijf of op events of aan eenvoudige borden. "Als de vraag er is, gaan we er op in", zegt Vansteenkiste. "Ik denk dat we in onze aanpak over drie grote troeven beschikken. Een: inzake planning zijn we moeilijk te kloppen, en de klant weet dat. Twee: ook communicatie is een hoeksteen. Keep your promises, is bij ons geen holle boodschap. Drie: flexibiliteit. Door het feit dat we alles in eigen huis hebben, kunnen we snel schakelen." Marker werkt vandaag met 35 mensen en zoekt in deze fase nog naar bijkomende monteurs. De snelle groei blijkt ook uit de HR-cijfers. In 2017 stonden twaalf mensen op de betaalrol, nu zijn er dat driemaal zoveel. Gouverner c'est prévoir, zegt het spreekwoord, en Frederick Vansteenkiste durft al op vele vlakken in de toekomst kijken. "De lange termijn durven onder ogen zien, is de taak van elke bedrijfsleider", zegt hij. "Om te beginnen zijn we ambitieus. Bedoeling is om zo snel als mogelijk te verdubbelen in omzet. Hoe we dat willen doen? Uitbreiding van de activiteiten moet vooral gebeuren door geografische expansie. Nu zijn we vooral actief in West- en Oost-Vlaanderen. Maar we kijken nu ook verder dan die provinciegrenzen. Overnames sluiten we daarbij geenszins uit. We kijken uit. Verder willen we ook nog meer inzetten op duurzaamheid. Printers en machines worden steeds ecologischer en daarom investeren we ook in het nieuwste aanbod. De voorbije twee jaar trokken we zeker al een miljoen euro uit in de vergroening van ons productieapparaat." Als toetje op de taart neemt Marker eind volgend jaar zijn intrek in een nieuw bedrijfsgebouw. Het moest een locatie worden waar het bedrijf, gezien hun vak, zelf ook zeer zichtbaar zou zijn. Langs één van de belangrijkste invalswegen van Roeselare, werd die grond en die site ook gevonden. "We zijn helemaal klaar voor de toekomst en dat betekende dat we ook onze diensten moesten centraliseren op één locatie", verklaart medebestuurder Frederick Cornette over het ambitieuze bouwproject. "Marker beschouw ik als een bundeling van specialisaties, een combinatie van jarenlange knowhow en jeugdig enthousiasme. We willen onze klanten beter in de markt zetten, zodat ze gewapend zijn om groei te verwezenlijken. Een bedrijf met een eenduidige communicatie wekt nu eenmaal meer vertrouwen op bij potentiële klanten." Samen zijn Quickletter en New Neon goed voor liefst zeventig jaar ervaring. Het 35-koppige team heeft bovendien een duidelijke visie: elk onderdeel van een bedrijf kan gebruikt worden om gezien en herkend te worden. Die gedachte trekken ze ook door in hun nieuwbouw, die ze zelf omschrijven als 'een pronkstuk met een hoekje af'. Het nieuwe hoofdkwartier van Marker is ontworpen door SOM architecten en wordt gerealiseerd door Govar Industriebouw. Het zal goed zijn voor 3.500 vierkante meter productieruimte en circa duizend vierkante meter kantoorruimte. "Een drievoud van onze huidige capaciteit", weet Frederick Vansteenkiste. "Omdat we alles in eigen huis produceren, volledig gepersonaliseerd en naar de wens van de klant, hebben we voldoende ruimte nodig. Ook om onze ambitie waar te maken."