Head of Marcom & Content Rowdy van den Nieuwenhuizen meldt dat de standhouders positief reageerden op de verhuizing van Utrecht naar Gorinchem en hij verwacht dat de bezoekers dat ook zullen zijn. De jaarlijkse Empack in Nederland wordt voortaan jaarlijks afwisselend gehouden in de Evenementenhal in Gorinchem en de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch. Van den Nieuwenhuizen kijkt enthousiast en met vertrouwen uit naar de nieuwste editie.
...

Head of Marcom & Content Rowdy van den Nieuwenhuizen meldt dat de standhouders positief reageerden op de verhuizing van Utrecht naar Gorinchem en hij verwacht dat de bezoekers dat ook zullen zijn. De jaarlijkse Empack in Nederland wordt voortaan jaarlijks afwisselend gehouden in de Evenementenhal in Gorinchem en de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch. Van den Nieuwenhuizen kijkt enthousiast en met vertrouwen uit naar de nieuwste editie. Op het moment dat wij hem spreken, is er nog een persconferentie van de Nederlandse regering te gaan waarop eventueel de laatste versoepelingen te verwachten zijn van de corona-regels in Nederland. Maar los daarvan denkt Van den Nieuwenhuizen dat Empack toch zeker zo'n 5.000 bezoekers gaat kunnen begroeten. Hij baseert zijn goeie gevoel op de eerste beurs van dit jaar in Nederland die begin januari in de Evenementenhal werd gehouden, Trendz. "Dat liep ook allemaal helemaal soepel en probleemloos zonder wachtrijen voor de bezoekers." Van den Nieuwenhuizen denkt dat de locatiewisseling van Utrecht naar Gorinchem ook geografisch geen probleem is. Gorinchem ligt net als Utrecht heel centraal en voor onze Belgische bezoekers en standhouders zelfs iets dichterbij." Op het moment dat wij Van den Nieuwenhuizen spreken is de begane grond van de beursvloer volledig uitverkocht, maar zijn er op The Next Level, zoals de nieuwe eerste verdieping wordt genoemd, nog een aantal plekken vrij. Die locatie is vanaf de begane grond heel makkelijk te bereiken aangezien de verbinding zich in het hart van de beursvloer bevindt. Als netwerkfaciliteit wordt de foyer van de Evenementenhal gebruikt, terwijl het theater voor de diverse kennissessies wordt ingezet en daar ook verpakkingspartners als NRK (de branchevereniging voor de rubber- en kunststofindustrie), Brightlands Materials Center en UPF (United Packaging Forrest) te vinden zullen zijn. Zij zullen ook deels voor de inhoud van de kennissessies verantwoordelijk zijn die in het theater worden gehouden. Zo vult NRK de eerste dag in met informatie over de jongste Europese regels die binnenkort op de verpakkende sector zullen afkomen. "Zij hebben ook daadwerkelijk iemand uit Brussel weten te strikken die de vakbezoekers daarover bijpraat. Het Kennisinstituut voor Duurzaam Verpakken neemt daarbij het ochtendgedeelte voor haar rekening." Op de tweede dag, woensdag 6 april, spelen studenten Food Innovation van de HAS in 's-Hertogenbosch een belangrijke rol. "Zij hebben tijdens Packaging Innovations al de aftrap geven voor nieuwe verpakkingsconcepten voor Mr. Long en BARF en zullen die tijdens Empack verder uitwerken, waarbij Prezero als recyclespecialist ook nog een duit in het zakje doet." Op woensdag worden ook de beste cases besproken, terwijl deze op de laatste beursdag tijdens een expositie te bewonderen zullen zijn. Verder is het mogelijk voor verpakkers om door de studenten een Quick Design-scan van hun verpakking uit te laten voeren. "In dat kader heeft de HAS ook een verpakkingsspel ontwikkeld om bezoekers die tot nu toe heel weinig met verpakkingen te maken hadden snel wegwijs te maken in de sector', aldus Van den Nieuwenhuizen. "Op die dag is er ook ruimte gereserveerd voor sessies met Brightlands Materials Center, dat plastic verpakkingsinnovaties ontwikkelt, en haar samenwerkingspartners TNO, Sabic en Ecoplaza." Op donderdag 7 april is het qua kennissessies onder meer de beurt aan UPF. "Die dag proberen wij ook zelf wat controversiëler en spraakmakend mee te helpen invullen", aldus Van den Nieuwenhuizen. "Met bijvoorbeeld als centraal thema 'de meest vervuilende verpakking'. Samen met een brandcase en een recyclebedrijf belichten we dan die verpakking om te kijken hoe het beter en minder vervuilend kan. Hoe exact zal binnenkort op onze website bekend worden gemaakt."Voor alle actuele informatie: www.empack.nl