Dankzij een samenwerking tussen VDAB en BAM is de database 'Competent' uitgebreid tot 26 digitale profielen. Het gaat om profielen die binnen het marketingvak passen of een impact hebben op marketing, met daarnaast profi...

Dankzij een samenwerking tussen VDAB en BAM is de database 'Competent' uitgebreid tot 26 digitale profielen. Het gaat om profielen die binnen het marketingvak passen of een impact hebben op marketing, met daarnaast profielen zoals data scientist en business analist die ook buiten marketing gangbaar zijn. Aan deze profielen zijn vereiste competenties gekoppeld, zodat de match tussen werkgever en werknemer vlotter kan verlopen. BAM engageert zich om deze database up-to-date te houden. Het databaseproject is een partnerschap tussen Pôle Emploi, de sociale partners en de VDAB, Actiris, Bruxelles-Formation, Le Forem en ADG (in de Duitstalige Gemeenschap). De competenties van 'Competent' worden ook geijkt op ESCO, de Europese standaard voor competenties en beroepen, waardoor er ook op Europees vlak uniformiteit is. Voor marketing is BAM de voornaamste partner. De marketingassociatie komt zo in een rijtje met onder andere Comeos, Mediarte en Grafoc terecht. BAM werkt met onder andere Custo, Agoria en Customer Experience Forum samen om de informatie zo correct en verfijnd mogelijk te bezorgen.