Vivalyte uit Wevelgem is opgericht door ingenieur Lei Li en produceert ledoplossingen voor de print & signsector. Het bedrijf biedt een volledig assortiment ledproducten voor bewegwijzering, lichtreclames en neonsimulaties met de ledtechniek aan. De producten zijn bedoeld voor de visuele in- en outdoor communicatie. Innovatie, technologie en winstgevendheid zijn de sleutels tot het succes van het bedrijf. "Sinds 2012 halen we onze kracht uit technologie. We bieden een flexibele service en we helpen klanten geld te besparen op de eigendomskosten," zegt Lei Li. Vivalyte heeft de afgelopen jaren bijzondere nadruk gelegd op slimme bewegwijzering en dynamische verlichtingsoplossingen. Volgens de oprichter van Vivalyte wordt "verlichting steeds intelligenter en interactiever. De klant is niet geïnteresseerd in technologie, hij wil iets beleven". Dankzij de gedurende jaren volgehouden innovatie heeft Vivalyte een stevige reputatie opgebouwd in de sector. Het bedrijf richt zich met name op retailbedrijven, onderneming die hun merkimago willen versterken, organisatoren van tentoonstellingen en evenementen, en musea. Voor die doelgroepen vervaardigt Vivalyte onder andere buitendisplays en ledpanel...

Vivalyte uit Wevelgem is opgericht door ingenieur Lei Li en produceert ledoplossingen voor de print & signsector. Het bedrijf biedt een volledig assortiment ledproducten voor bewegwijzering, lichtreclames en neonsimulaties met de ledtechniek aan. De producten zijn bedoeld voor de visuele in- en outdoor communicatie. Innovatie, technologie en winstgevendheid zijn de sleutels tot het succes van het bedrijf. "Sinds 2012 halen we onze kracht uit technologie. We bieden een flexibele service en we helpen klanten geld te besparen op de eigendomskosten," zegt Lei Li. Vivalyte heeft de afgelopen jaren bijzondere nadruk gelegd op slimme bewegwijzering en dynamische verlichtingsoplossingen. Volgens de oprichter van Vivalyte wordt "verlichting steeds intelligenter en interactiever. De klant is niet geïnteresseerd in technologie, hij wil iets beleven". Dankzij de gedurende jaren volgehouden innovatie heeft Vivalyte een stevige reputatie opgebouwd in de sector. Het bedrijf richt zich met name op retailbedrijven, onderneming die hun merkimago willen versterken, organisatoren van tentoonstellingen en evenementen, en musea. Voor die doelgroepen vervaardigt Vivalyte onder andere buitendisplays en ledpanelen op groot formaat. Een van de nieuwste innovaties van Vivalyte is de dynamische lichtreclame: de Dynamic Lightbox. Van Fespa tot Sign2Com, op tal van manifestaties heeft de dynamische lichtbak van Vivalyte al vaak voor opwinding gezorgd. "Met een dynamische lichtbak kun je animaties toevoegen en op een stuk bedrukt stof een verhaal vertellen, " zegt Lei Li. De technologie combineert de sterke punten van print (textiel of acryl) en ledverlichting om aantrekkelijke of geanimeerde beelden te creëren. Merken maken overigens almaar vaker gebruik van zulke creatieve inhoud om de aandacht van het publiek te trekken. "De verlichting zal meer op de mens gericht zijn en zich slimmer tonen op het vlak van kleur, intensiteit en inhoud. Mensen verwachten dat verlichting slimmer wordt en meer gepersonaliseerd zal zijn. Licht moet kunnen veranderen afhankelijk van de stemming, het tijdstip of de gebeurtenis, " legt Lei Li uit. In de praktijk bestaat de dynamische lichtbak uit geassembleerde panelen die met leds van 30 x 30 cm bekleed zijn, en achter het bedrukte materiaal gemonteerd worden De animatie kan heel eenvoudig in een tekenprogramma vastgelegd worden, waarna ze op een USB-stick geladen wordt of via het internet naar een dynamische controller gestuurd wordt. Die controller beheert de ledpanelen en kan lichtbakken van alle mogelijke afmetingen aan. Het bedrijf merkt een groeiende belangstelling voor de Dynamic Lightbox vanuit de retail- en eventsectoren, en zelfs vanuit musea. Reclamemakers, standenbouwers en producenten van signs en reclameborden zien mogelijkheden in de technologie - meer bepaald die bedrijven die een relevante inhoud willen aanbieden en hun signs bijzonder opvallend willen maken. Lei Li is daarvan overtuigd, want volgens hem heeft de technologie een enorme kracht om bezoekers en klanten halt te doen houden en de boodschap te bekijken. De dynamische ledpanelen vinden ook toepassingen in de architectuur. Omdat de panelen gemakkelijk te moduleren zijn en zowel op muren als plafonds aangebracht kunnen worden, passen ze in elk type van interieur en kunnen ze verschillende sferen in het leven roepen. Kort voor de lockdown experimenteerden merken als Lancôme en SEAT met de technologie van de Lightbox in lichtpanelen van 36 m2. Bij de twee campagnes schoof de lichtanimatie telkens weer andere onderdelen van het gedrukte ontwerp naar voren waardoor de visuele kracht ervan verhoogde. De lichtpanelen van 36 m2, die met een bedrukt weefsel bekleed waren, waren opgesteld in twee grote, drukke stations in Parijs om de aandacht van de forenzen te trekken. Vivalyte kon nog net deelnemen aan een van de laatste grote evenementen van 2020 die niet werden afgelast: namelijk de beurs EuroShop, die van 16 tot 20 februari in Duitsland in Messe Düsseldorf plaats vond. Een mooie kans ook voor het bedrijf om zijn nieuwste innovatie te lanceren: de interactieve lightbox en de interactieve bewegwijzering die van het nieuwe gamificatieconcept gebruik maken. Interactiviteit via spel en licht is een van de oplossingen die Magicor aanbiedt, een nieuw bedrijf dat Lei Li eerder dit jaar opgericht had. Magicor maakt het mogelijk om belevingen te creëren waarin je dankzij het licht (waarmee de uitgebreide/virtuele realiteit opgeroepen wordt) volledig ondergedompeld wordt. Op EuroShop heeft Vivalyte de mogelijkheden van de gamificatie in combinatie met ledinnovaties en interactieve lichtmuren getoond, of nog in combinatie met een enorme dynamische lichtbak van 6 meter hoog. De lichtbak die een enorme wolkenkrabber toonde die langs achteren interactief verlicht werd, combineerde de technologie van Magicor om de bewegingen van voorbijgangers te volgen met de gamificatie. De dynamische ledpanelen die door de technologie van Magicor aangestuurd werden, zijn een andere manier waarop merken speelse en interactieve belevingen kunnen aanbieden om klanten nauwer bij het bedrijf te betrekken. Dit soort van ervaringen biedt ook een aanzienlijk Instagram- potentieel, waar merkeigenaren dol op zijn. Lei Li is verheugd over het succes dat op de beurs geboekt werd: "Merkeigenaren en ontwerpers toonden zich bijzonder enthousiast. De mogelijkheid om consumenten even te doen stoppen, steunt nu op de kracht van het spel." Behalve de ledtechnologie toonde Vivalyte op Euroshop ook de mogelijkheden van zijn nieuwe en in siliconen uitgevoerde gamma LED NeonFlex. Door het flexibele ontwerp van de ledbuizen kunnen allerlei vormen gecreëerd worden die een breed scala aan creatieve toepassingen mogelijk maken, bijv. als decoratieve verlichting, als contour van logo's of als architecturaal element. De vintage look van neon blijft merken aantrekken en net als heel wat andere specialisten biedt Vivalyte ledoplossingen die neon nabootsen. (Vivalyte is lid van de Belgian Sign Organization)