Uit de gepubliceerde kwartaalresultaten van Agfa-Gevaert blijkt dat de beeldvormingsgroep er goed in slaagt om de kosteninflatie door te rekenen. "Alle inputkosten voor grondstoffen, energie, verpakkingsmateriaal, transport en lonen blijven substantieel stijgen en ook verstoringen van de toeleveringsketen beïnvloeden onze activiteiten sterk. In deze complexe inflatiecontext kunnen we onze marges behouden dankzij prijsacties en kostenbeheersingsmaatregelen", stelt Pascal Juéry, de CEO van Agfa.

Strikt kostenbeheer

In vergelijking met het eerste kwartaal van vorig jaar steeg de omzet van de groep met 7,2 procent naar 424 miljoen euro. De Offset-divisie maakte de grootste sprong voorwaarts met een groei van 11,6 procent naar 189 miljoen euro. De divisie Digital Print & Chemicals boekte een groei van 9,1 procent en kwam uit op een omzet van 79 miljoen euro. De aangepaste bedrijfskasstroom (EBITDA) steeg met 22 procent naar 19 miljoen euro. "Dit toont aan dat onze prijsstrategie en ons strikt kostenbeheer vruchten afwerpen", zegt Juéry.

De topman onderstreepte in het persbericht over de kwartaalresultaten het belang van de geplande overname van Inca Digital Printers. "Deze investering zal onze positie versterken in de markt van de ultrasnelle breedformaatdruk als geheel en het veelbelovende verpakkingssegment in het bijzonder. Digitaal drukken is een rendabele groeimotor met een geweldig potentieel, dat met de toevoeging van Inca nog groter zal worden", aldus Pascal Juéry.

Bij Agfa verwachten ze de volle impact van de kosteninflatie in het tweede kwartaal. "Bijkomende prijsacties worden ondernomen om de kosteninflatie aan te pakken", klinkt het.

Uit de gepubliceerde kwartaalresultaten van Agfa-Gevaert blijkt dat de beeldvormingsgroep er goed in slaagt om de kosteninflatie door te rekenen. "Alle inputkosten voor grondstoffen, energie, verpakkingsmateriaal, transport en lonen blijven substantieel stijgen en ook verstoringen van de toeleveringsketen beïnvloeden onze activiteiten sterk. In deze complexe inflatiecontext kunnen we onze marges behouden dankzij prijsacties en kostenbeheersingsmaatregelen", stelt Pascal Juéry, de CEO van Agfa.In vergelijking met het eerste kwartaal van vorig jaar steeg de omzet van de groep met 7,2 procent naar 424 miljoen euro. De Offset-divisie maakte de grootste sprong voorwaarts met een groei van 11,6 procent naar 189 miljoen euro. De divisie Digital Print & Chemicals boekte een groei van 9,1 procent en kwam uit op een omzet van 79 miljoen euro. De aangepaste bedrijfskasstroom (EBITDA) steeg met 22 procent naar 19 miljoen euro. "Dit toont aan dat onze prijsstrategie en ons strikt kostenbeheer vruchten afwerpen", zegt Juéry.De topman onderstreepte in het persbericht over de kwartaalresultaten het belang van de geplande overname van Inca Digital Printers. "Deze investering zal onze positie versterken in de markt van de ultrasnelle breedformaatdruk als geheel en het veelbelovende verpakkingssegment in het bijzonder. Digitaal drukken is een rendabele groeimotor met een geweldig potentieel, dat met de toevoeging van Inca nog groter zal worden", aldus Pascal Juéry.Bij Agfa verwachten ze de volle impact van de kosteninflatie in het tweede kwartaal. "Bijkomende prijsacties worden ondernomen om de kosteninflatie aan te pakken", klinkt het.