Thomas Rudelle, global digital marketing directeur van Carrefour, schreef deze maand op LinkedIn over resultaten die in Frankrijk al met de wekelijkse YouTube-folder zijn bereikt: "Gemiddeld wordt elke video meer 1,5 miljoen keer bekeken en bijna 35 procent van de bezoekers kijkt de video (van gemiddeld twee minuten) helemaal uit. Bovendien genereerden de video's meer dan 200.000 winkelbezoeken."

In de video's wordt een virtuele folder doorgebladerd, terwijl een voice-over de aanbiedingen aanprijst. Van elke folder-video worden meerdere varianten gemaakt, die op verschillende doelgroepen zijn toegesneden. Carrefour is voor de productie met de gespecialiseerde startup VideoRunRun in zee gegaan, vertelt Rudelle: "We maken minstens één folder per week, en dat 52 weken per jaar. Daar komen dan nog onze thematische folders bij, zodat we jaarlijks zo'n 150 verschillende folders uitbrengen. Om op termijn net zoveel video's als folders te kunnen produceren, moesten we een industriële en schaalbare oplossing vinden."

Thomas Rudelle, global digital marketing directeur van Carrefour, schreef deze maand op LinkedIn over resultaten die in Frankrijk al met de wekelijkse YouTube-folder zijn bereikt: "Gemiddeld wordt elke video meer 1,5 miljoen keer bekeken en bijna 35 procent van de bezoekers kijkt de video (van gemiddeld twee minuten) helemaal uit. Bovendien genereerden de video's meer dan 200.000 winkelbezoeken."In de video's wordt een virtuele folder doorgebladerd, terwijl een voice-over de aanbiedingen aanprijst. Van elke folder-video worden meerdere varianten gemaakt, die op verschillende doelgroepen zijn toegesneden. Carrefour is voor de productie met de gespecialiseerde startup VideoRunRun in zee gegaan, vertelt Rudelle: "We maken minstens één folder per week, en dat 52 weken per jaar. Daar komen dan nog onze thematische folders bij, zodat we jaarlijks zo'n 150 verschillende folders uitbrengen. Om op termijn net zoveel video's als folders te kunnen produceren, moesten we een industriële en schaalbare oplossing vinden."