"Sinds Drupa 2016 zijn digitalisering en automatisering in versneld tempo onze industrie binnengedrongen", stelt Dirk Deroo vast, de CEO van Dataline. De markt is volgens de ondernemer nog competitiever geworden en veel print- en signbedrijven zijn op zoek naar efficiëntieverbetering en gezonde(re) marges. "Zo bestaan 40 procent van de meeste print- en signorders in Europa nog steeds uit administratieve kosten", stelt Deroo vast. "Efficiëntieverbetering door automatisering is al langer geen keuze meer, maar een harde noodzaak."

Dataline introduceert MultiPress 6.0 Sirius op Drupa.

Multipress 6.0 Sirius

Dataline, dat software levert aan meer dan duizend printmediabedrijven in Europa, introduceert op de Drupa-vakbeurs Multipress 6.0 Sirius. De nieuwe release zal vanaf het derde kwartaal beschikbaar zijn. Een greep uit de belangrijkste nieuwe features:

- MultiPress AI Assistant: de AI-assistent analyseert de volledige MultiPress-database en geeft suggesties voor verbeterde resultaten waardoor de scoringskansen van offertes worden verhoogd.

- MultiPress Cloud: MultiPress is voor de belangrijkste functies vanaf heden bruikbaar als cloud-toepassing met moderne, intuïtieve interfaces en een helder design voor een optimaal gebruiksgemak.

- Vernieuwde MultiPress App: gebaseerd op feedback van klanten en gebruikers werden de apps (installatie, expeditie en CRM) herwerkt met een verbeterde set MultiPress functies en verpakt in één applicatie voor iOS en Android toestellen.

- Planning: een vernieuwde overzichtelijke interface, grotere nauwkeurigheid en nieuwe instellingen zorgen ervoor dat de complexiteit van de planning overzichtelijker, inzichtelijker en flexibeler wordt.

- Order Manager 2.0: een overzichtelijke set tools die de ordermanager helpen om jobs op te volgen tot in de productie.

- Displays, etiketten en verpakkingen: MultiPress biedt nu ook een oplossing voor het berekenen, beheren en produceren van displays, etiketten en verpakkingen.

"Sinds Drupa 2016 zijn digitalisering en automatisering in versneld tempo onze industrie binnengedrongen", stelt Dirk Deroo vast, de CEO van Dataline. De markt is volgens de ondernemer nog competitiever geworden en veel print- en signbedrijven zijn op zoek naar efficiëntieverbetering en gezonde(re) marges. "Zo bestaan 40 procent van de meeste print- en signorders in Europa nog steeds uit administratieve kosten", stelt Deroo vast. "Efficiëntieverbetering door automatisering is al langer geen keuze meer, maar een harde noodzaak."