De Drupa cube opent op de eerste dag van de vakbeurs met een keynote van Vicky Pryce. De Britse econome zal mondiale economische trends en toekomstprognoses onderzoeken, inzichten bieden in de economische uitdagingen en kansen waar we voor staan, en bespreken hoe bedrijven zich kunnen aanpassen en een groeimindset kunnen ontwikkelen en behouden in onzekere tijden. Price is chief economic advisor bij het CEBR en professor aan BCU en King's College London.

Business Boosters

Voor wie inzicht wil krijgen in business development en management zijn er de Business Booster-sessies in de cube. Yasunori Ogawa, president en CEO van Epson, zal spreken over de printindustrie in het digitale tijdperk. Hij deelt zijn inzichten over het heden en de toekomst van de industrie en praat over het groeiende belang van duurzame oplossingen. Ogawa zal beschrijven hoe de cultuur, geschiedenis en mentaliteit van Epson voorop lopen in de volgende printrevolutie.

Nieuwe industriestandaarden in automatisering zijn het kernthema voor Gershon Alon, hoofd Software Solutions bij HP Indigo. In de cube bespreekt hij de toekomst van geautomatiseerde printproductie. Met complexe, arbeidsintensieve processen, beperkte capaciteit en lange levertijden zal Alon ingaan op de noodzaak om de gehele productielijn te automatiseren, niet alleen de pers.

Dertig jaar geleden had software een andere status dan vandaag, waar het praktisch onmogelijk is om te bestaan zonder een online aanwezigheid. Bart van der Horst, de CEO van iChannel, legt uit hoe je betrouwbaar een bedrijf kunt managen en schalen tegen de achtergrond van het digitale tijdperk.

Peter van Teeseling, executive director bij Dscoop, leidt een sessie die belooft het volledige potentieel van communities voor bedrijven te belichten. De focus zal liggen op strategieën voor effectief netwerken en het opbouwen van partnerschappen in de printindustrie voor toekomstig gezamenlijk succes.

Hoe personeel aantrekken en behouden zal het onderwerp zijn van Charles Jarrold, de CEO van de British Printing Industries Federation, waarbij gekeken wordt naar de kernelementen van een effectief stageprogramma en belangrijke leerpunten uit de ervaring van de BPIF worden gedeeld.

Marcus Timson, medeoprichter van FuturePrint, zal spreken over de cruciale rol die storytelling kan spelen in de groei van een bedrijf en hoe meeslepende verhalen kunnen helpen bij het opbouwen van vertrouwen voor bedrijven en het inspireren van actie bij klanten. Frazer Chesterman, de andere medeoprichter van FuturePrint, zal ook een Business Booster-sessie leiden over hoe ideeën te genereren en nieuwe innovaties te lanceren.

Enrico Barboglio, algemeen manager bij ACIMGA en Sara Alexander, marketing & communication manager Flexible Packaging bij Bobst, zullen zich richten op de rol van substraten in marketing. De sessie is bedoeld voor printprofessionals die merkeigenaren willen ondersteunen in hun zoektocht naar nieuwe benaderingen en innovatieve ideeën.

Kellie Northwood, de CEO van de Australian Visual Media Association, legt uit hoe je als print- en verpakkingsleverancier marktaandeel kunt vergroten en de verkoop kunt revitaliseren als een 'vertrouwde adviseur' en consultant voor je klanten.

Circulaire economie en duurzaamheid

In de sessies over circulaire economie en duurzaamheid zullen experts praktisch, bruikbaar advies geven over de grootste uitdaging van onze tijd. Op de eerste dag zullen bijvoorbeeld Mark Fabisch (Bertelsmann), Lisa Faratro (CPI) en Beatrice Klose (Intergraf) bespreken hoe de koolstofvoetafdruk van printproducten het beste kan worden berekend.

Yujing Pan, een expert op het gebied van productconformiteit op Aziatische markten bij Enhesa, zal de milieunormen bespreken voor de productie van drukwerk en verpakkingen in Aziatische landen. De focus op regelgevende vereisten zal worden voortgezet door Jonathan Graham, voorzitter van het Sustainable Green Printing Partnership, die ook een panel zal leiden (inclusief Yujing Pan en keynote speaker Calvin Lakhan) om strategieën te bespreken voor het effectief navigeren door milieuvoorschriften.

'Slimmer Labelen' is het onderwerp van Calvin Lakhan, doctor UFL/York University Canada. In deze workshop zal hij onderzoeken hoe duidelijke en informatieve productetikettering het consumentengedrag kan beïnvloeden, met name met betrekking tot duurzaamheid en afvalbeheer. De keynote-presentatie van Calvin zal ingaan op de taal die we gebruiken om duurzame waarden te communiceren en hoe culturele verschillen in begrip en houding onze aanpak zouden moeten beïnvloeden.

In het panel 'Fit for Recycling - How Ink Enables The Circular Economy' zullen Ewald Rempel, technical application director Packaging Solutions EMEA bij Sun Chemical en Alina Marm, head of Global Sustainability & Circular Economy bij Siegwerk, de cruciale rol van inkt en coatings voor recycleerbare verpakkingen bespreken.

Trends and Forces

In de cube worden verschillende presentaties geprogrammeerd over het onderwerp 'Trends and Forces' die inzicht willen geven in de belangrijkste krachten die spelen - of het nu economische, digitale of demografische zijn die nieuwe, innovatieve bedrijfsmodellen en kansen bieden voor bedrijven om verder te groeien. Een van de sessies is met Henrik Müller-Hansen, de oprichter en CEO van Gelato. De spreker zal nieuwe groeikansen voor fabrikanten in het tijdperk van de creator-economie belichten. Gelato, een softwarebedrijf uit Noorwegen, maakt lokale productie mogelijk via 's werelds grootste on-demand productienetwerk, dat meer dan 130 productielocaties en 50 transportbedrijven verbindt in 32 landen. Met deze achtergrond en ervaring in IT zal hij het belang van agility, snelheid, personalisatie en duurzaamheid uitleggen, gedreven door het groeiende belang van e-commerce en platforms zoals TikTok, YouTube en Instagram, en hoe deze factoren de printindustrie veranderen.

Henrik Müller-Hansen, oprichter en CEO van Gelato.

Duurzame inkten en gedrukte elektronica

De Organic and Printed Electronics Association (OE-A) zal aanwezig zijn in de Drupa cube met verschillende presentaties. De branchevereniging zal inzicht geven in gedrukte elektronicatechnologieën en intelligente verpakkingen. In het panel 'Technologies and Applications' op 6 juni, zal Klaus Hecker de nieuwste trends en technologieën belichten in flexibele en gedrukte elektronica, met onderwerpen als energieopslag, IoT slimme labels en geavanceerde druktechnieken. Gerhard Domann van Fraunhofer ISC zal de laatste resultaten van het door de EU gefinancierde CircEl-Paper project presenteren in zijn sessie 'Progress Towards Manufacturing of Paper-based Printed Circuit Boards'. Lee Hui, president van E Ink in Nederland, zal uitleggen hoe ePaper-displays de rol van verpakkingen zullen revolutioneren.

De cube zal ook presentaties programmeren voor de verpakkingssector, waaronder de sessie van Noam Zilbershtain, vp en general manager van HP Indigo & Scitex. Het publiek kan een visionair perspectief verwachten op het potentieel van digitaal printen en de transformerende mogelijkheden ervan.

Vroni Walter, head of Innovation and Applications bij Epple Druckfarben, zal ingaan op het onderwerp duurzame drukinkten. Peter Wülfert van Sun Chemical en Evert Delbanco van Siegwerk Druckfarben zullen een overzicht geven van de wereldwijde voorschriften voor drukinkten op materialen voor contact met levensmiddelen (FCM) en uitleggen hoe ze werken om veiligheid te waarborgen bij het drukken van voedselverpakkingen.

Vroni Walter, head of Innovation and Application bij Epple Druckfarben.

Het volledige programma van de Drupa cube en de dagelijkse agenda is beschikbaar op www.drupa.com/en/Program/Forums/drupa_cube

De Drupa cube opent op de eerste dag van de vakbeurs met een keynote van Vicky Pryce. De Britse econome zal mondiale economische trends en toekomstprognoses onderzoeken, inzichten bieden in de economische uitdagingen en kansen waar we voor staan, en bespreken hoe bedrijven zich kunnen aanpassen en een groeimindset kunnen ontwikkelen en behouden in onzekere tijden. Price is chief economic advisor bij het CEBR en professor aan BCU en King's College London.Voor wie inzicht wil krijgen in business development en management zijn er de Business Booster-sessies in de cube. Yasunori Ogawa, president en CEO van Epson, zal spreken over de printindustrie in het digitale tijdperk. Hij deelt zijn inzichten over het heden en de toekomst van de industrie en praat over het groeiende belang van duurzame oplossingen. Ogawa zal beschrijven hoe de cultuur, geschiedenis en mentaliteit van Epson voorop lopen in de volgende printrevolutie.Nieuwe industriestandaarden in automatisering zijn het kernthema voor Gershon Alon, hoofd Software Solutions bij HP Indigo. In de cube bespreekt hij de toekomst van geautomatiseerde printproductie. Met complexe, arbeidsintensieve processen, beperkte capaciteit en lange levertijden zal Alon ingaan op de noodzaak om de gehele productielijn te automatiseren, niet alleen de pers.Dertig jaar geleden had software een andere status dan vandaag, waar het praktisch onmogelijk is om te bestaan zonder een online aanwezigheid. Bart van der Horst, de CEO van iChannel, legt uit hoe je betrouwbaar een bedrijf kunt managen en schalen tegen de achtergrond van het digitale tijdperk.Peter van Teeseling, executive director bij Dscoop, leidt een sessie die belooft het volledige potentieel van communities voor bedrijven te belichten. De focus zal liggen op strategieën voor effectief netwerken en het opbouwen van partnerschappen in de printindustrie voor toekomstig gezamenlijk succes.Hoe personeel aantrekken en behouden zal het onderwerp zijn van Charles Jarrold, de CEO van de British Printing Industries Federation, waarbij gekeken wordt naar de kernelementen van een effectief stageprogramma en belangrijke leerpunten uit de ervaring van de BPIF worden gedeeld.Marcus Timson, medeoprichter van FuturePrint, zal spreken over de cruciale rol die storytelling kan spelen in de groei van een bedrijf en hoe meeslepende verhalen kunnen helpen bij het opbouwen van vertrouwen voor bedrijven en het inspireren van actie bij klanten. Frazer Chesterman, de andere medeoprichter van FuturePrint, zal ook een Business Booster-sessie leiden over hoe ideeën te genereren en nieuwe innovaties te lanceren.Enrico Barboglio, algemeen manager bij ACIMGA en Sara Alexander, marketing & communication manager Flexible Packaging bij Bobst, zullen zich richten op de rol van substraten in marketing. De sessie is bedoeld voor printprofessionals die merkeigenaren willen ondersteunen in hun zoektocht naar nieuwe benaderingen en innovatieve ideeën.Kellie Northwood, de CEO van de Australian Visual Media Association, legt uit hoe je als print- en verpakkingsleverancier marktaandeel kunt vergroten en de verkoop kunt revitaliseren als een 'vertrouwde adviseur' en consultant voor je klanten.In de sessies over circulaire economie en duurzaamheid zullen experts praktisch, bruikbaar advies geven over de grootste uitdaging van onze tijd. Op de eerste dag zullen bijvoorbeeld Mark Fabisch (Bertelsmann), Lisa Faratro (CPI) en Beatrice Klose (Intergraf) bespreken hoe de koolstofvoetafdruk van printproducten het beste kan worden berekend.Yujing Pan, een expert op het gebied van productconformiteit op Aziatische markten bij Enhesa, zal de milieunormen bespreken voor de productie van drukwerk en verpakkingen in Aziatische landen. De focus op regelgevende vereisten zal worden voortgezet door Jonathan Graham, voorzitter van het Sustainable Green Printing Partnership, die ook een panel zal leiden (inclusief Yujing Pan en keynote speaker Calvin Lakhan) om strategieën te bespreken voor het effectief navigeren door milieuvoorschriften.'Slimmer Labelen' is het onderwerp van Calvin Lakhan, doctor UFL/York University Canada. In deze workshop zal hij onderzoeken hoe duidelijke en informatieve productetikettering het consumentengedrag kan beïnvloeden, met name met betrekking tot duurzaamheid en afvalbeheer. De keynote-presentatie van Calvin zal ingaan op de taal die we gebruiken om duurzame waarden te communiceren en hoe culturele verschillen in begrip en houding onze aanpak zouden moeten beïnvloeden.In het panel 'Fit for Recycling - How Ink Enables The Circular Economy' zullen Ewald Rempel, technical application director Packaging Solutions EMEA bij Sun Chemical en Alina Marm, head of Global Sustainability & Circular Economy bij Siegwerk, de cruciale rol van inkt en coatings voor recycleerbare verpakkingen bespreken.In de cube worden verschillende presentaties geprogrammeerd over het onderwerp 'Trends and Forces' die inzicht willen geven in de belangrijkste krachten die spelen - of het nu economische, digitale of demografische zijn die nieuwe, innovatieve bedrijfsmodellen en kansen bieden voor bedrijven om verder te groeien. Een van de sessies is met Henrik Müller-Hansen, de oprichter en CEO van Gelato. De spreker zal nieuwe groeikansen voor fabrikanten in het tijdperk van de creator-economie belichten. Gelato, een softwarebedrijf uit Noorwegen, maakt lokale productie mogelijk via 's werelds grootste on-demand productienetwerk, dat meer dan 130 productielocaties en 50 transportbedrijven verbindt in 32 landen. Met deze achtergrond en ervaring in IT zal hij het belang van agility, snelheid, personalisatie en duurzaamheid uitleggen, gedreven door het groeiende belang van e-commerce en platforms zoals TikTok, YouTube en Instagram, en hoe deze factoren de printindustrie veranderen.De Organic and Printed Electronics Association (OE-A) zal aanwezig zijn in de Drupa cube met verschillende presentaties. De branchevereniging zal inzicht geven in gedrukte elektronicatechnologieën en intelligente verpakkingen. In het panel 'Technologies and Applications' op 6 juni, zal Klaus Hecker de nieuwste trends en technologieën belichten in flexibele en gedrukte elektronica, met onderwerpen als energieopslag, IoT slimme labels en geavanceerde druktechnieken. Gerhard Domann van Fraunhofer ISC zal de laatste resultaten van het door de EU gefinancierde CircEl-Paper project presenteren in zijn sessie 'Progress Towards Manufacturing of Paper-based Printed Circuit Boards'. Lee Hui, president van E Ink in Nederland, zal uitleggen hoe ePaper-displays de rol van verpakkingen zullen revolutioneren.De cube zal ook presentaties programmeren voor de verpakkingssector, waaronder de sessie van Noam Zilbershtain, vp en general manager van HP Indigo & Scitex. Het publiek kan een visionair perspectief verwachten op het potentieel van digitaal printen en de transformerende mogelijkheden ervan.Vroni Walter, head of Innovation and Applications bij Epple Druckfarben, zal ingaan op het onderwerp duurzame drukinkten. Peter Wülfert van Sun Chemical en Evert Delbanco van Siegwerk Druckfarben zullen een overzicht geven van de wereldwijde voorschriften voor drukinkten op materialen voor contact met levensmiddelen (FCM) en uitleggen hoe ze werken om veiligheid te waarborgen bij het drukken van voedselverpakkingen.