Beursorganisator Messe Düsseldorf verzamelt voor deze langverwachte editie 1642 exposanten uit 52 landen, goed voor 140.000 vierkante meter netto tentoonstellingsruimte in 18 hallen. Drupa-directeur Sabine Geldermann verwacht ongeveer 200.000 bezoekers uit meer dan 180 landen op de internationale vakbeurs. Bijna 75 procent van de bezoekers komt uit het buitenland.

Thema's en touchpoints

De centrale thema's op de beursvloer zijn digitalisering, duurzaamheid en productieautomatisering. Topics zoals packaging, sustainability en textielbedrukking worden uitgediept in aparte 'touchpoints' waar exposanten de ruimte krijgen om hun expertise te delen.

In het Drupa Next Age paviljoen, kortweg 'DNA', staan (toekomstige) technologische ontwikkelingen centraal. In het programma komen onderwerpen aan bod zoals artificiële intelligentie, data analyse, preventief onderhoud, printed electronics en nieuwe businessmodellen. In de Drupa Cube vindt een doorlopende conferentie plaats met sprekers en presentaties die dieper ingaan op trends, innovatie en toekomstvisies voor de grafische industrie.

Drupa praktisch

De vakbeurs vindt plaats van dinsdag 28 mei tot en met vrijdag 7 juni 2024 in Messe Düsseldorf.

Openingstijden: ma- vr 10:00 tot 18:00u, tijdens het weekend van 10:00 tot 17:00u.

Beursorganisator Messe Düsseldorf verzamelt voor deze langverwachte editie 1642 exposanten uit 52 landen, goed voor 140.000 vierkante meter netto tentoonstellingsruimte in 18 hallen. Drupa-directeur Sabine Geldermann verwacht ongeveer 200.000 bezoekers uit meer dan 180 landen op de internationale vakbeurs. Bijna 75 procent van de bezoekers komt uit het buitenland.De centrale thema's op de beursvloer zijn digitalisering, duurzaamheid en productieautomatisering. Topics zoals packaging, sustainability en textielbedrukking worden uitgediept in aparte 'touchpoints' waar exposanten de ruimte krijgen om hun expertise te delen.In het Drupa Next Age paviljoen, kortweg 'DNA', staan (toekomstige) technologische ontwikkelingen centraal. In het programma komen onderwerpen aan bod zoals artificiële intelligentie, data analyse, preventief onderhoud, printed electronics en nieuwe businessmodellen. In de Drupa Cube vindt een doorlopende conferentie plaats met sprekers en presentaties die dieper ingaan op trends, innovatie en toekomstvisies voor de grafische industrie.