Begin april werkte DS Smith met Europese distributeurs samen aan het ontwerp, de ontwikkeling en de productie van nieuwe dozen die bedoeld zijn om de meest kwetsbare groepen van levensnoodzakelijke goederen te voorzien. De voedingsdistributeurs kunnen die nieuwe, speciale dozen gemakkelijk vullen en voor de deur van de klanten afzetten. Tijdens een gezondheidscrisis waarin 'social distancing' en 'lockdown' nodig zijn, mikt deze dienst meer bepaald op personen met een beperkte mobiliteit. Stefano Rossi, PDG van DS Smith Packaging Division, over de nieuwe ontwikkelingen: "Verscheidene van onze klanten uit de voedingssector hebben ons benaderd om een nieuwe verpakkingsoplossing te ontwikkelen die de efficiëntie maximaliseert en waarmee kwetsbare groepen in onze samenleving van dagelijkse, levensnoodzakelijke goederen kunnen worden voorzien." De verpakkingsoplossing maakt het mogelijk om de dozen 'te stapelen, af te zetten en te vertrekken' waardoor leveringen efficiënter, hygiënischer en sneller uitgevoerd kunnen worden.

DS Smith Packaging signaleert dat, sinds het begin van de gezondheidscrisis, in Frankrijk de vraag naar verpakkingskarton vanuit sectoren zoals de voeding en landbouw, de farmacie en de e-commerce met 10 à 20% gestegen is. Sommige van zijn orderboekjes voor de maand april zijn al volgeboekt.

Dankzij zijn internationaal netwerk kan DS Smith op de groeiende vraag naar verpakkingen in karton inspelen. Met het oog daarop heeft DS Smith zijn commerciële, industriële en logistieke procedures aangepast. In overleg met de klanten worden ook sommige bestaande producten aangepast om ze eenvoudiger te maken, zodat de productiesnelheid kan toenemen en er grotere voorraden aangehouden kunnen worden. Dat kan door standaardformaten en -papieren te gebruiken, door neutrale verpakkingen zonder opdruk te leveren, enz.

Begin april werkte DS Smith met Europese distributeurs samen aan het ontwerp, de ontwikkeling en de productie van nieuwe dozen die bedoeld zijn om de meest kwetsbare groepen van levensnoodzakelijke goederen te voorzien. De voedingsdistributeurs kunnen die nieuwe, speciale dozen gemakkelijk vullen en voor de deur van de klanten afzetten. Tijdens een gezondheidscrisis waarin 'social distancing' en 'lockdown' nodig zijn, mikt deze dienst meer bepaald op personen met een beperkte mobiliteit. Stefano Rossi, PDG van DS Smith Packaging Division, over de nieuwe ontwikkelingen: "Verscheidene van onze klanten uit de voedingssector hebben ons benaderd om een nieuwe verpakkingsoplossing te ontwikkelen die de efficiëntie maximaliseert en waarmee kwetsbare groepen in onze samenleving van dagelijkse, levensnoodzakelijke goederen kunnen worden voorzien." De verpakkingsoplossing maakt het mogelijk om de dozen 'te stapelen, af te zetten en te vertrekken' waardoor leveringen efficiënter, hygiënischer en sneller uitgevoerd kunnen worden.DS Smith Packaging signaleert dat, sinds het begin van de gezondheidscrisis, in Frankrijk de vraag naar verpakkingskarton vanuit sectoren zoals de voeding en landbouw, de farmacie en de e-commerce met 10 à 20% gestegen is. Sommige van zijn orderboekjes voor de maand april zijn al volgeboekt.Dankzij zijn internationaal netwerk kan DS Smith op de groeiende vraag naar verpakkingen in karton inspelen. Met het oog daarop heeft DS Smith zijn commerciële, industriële en logistieke procedures aangepast. In overleg met de klanten worden ook sommige bestaande producten aangepast om ze eenvoudiger te maken, zodat de productiesnelheid kan toenemen en er grotere voorraden aangehouden kunnen worden. Dat kan door standaardformaten en -papieren te gebruiken, door neutrale verpakkingen zonder opdruk te leveren, enz.