Gemiddeld wordt elke week zo'n 38 minuten besteed aan het doornemen van de advertenties. Hierbij is 90 procent van de respondenten op zoek naar aanbiedingen en kortingen, terwijl 85 procent zegt ook nieuwe producten te ontdekken. Na het lezen van brievenbusreclame stapt 81 procent ook daadwerkelijk naar de winkel en daarbij belandt 32 procent van de consumenten in een zaak waar ze normaal gesproken niet zouden komen.

Volgens het onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Adrexo (specialist in digitale en fysieke distributie van reclame-uitingen), noemt 70 procent van de Fransen brievenbusreclame als favoriet medium - gelijk aan de populariteit onder Duitse en Nederlandse consumenten, maar boven het Europese gemiddelde van 60 procent.

Gemiddeld wordt elke week zo'n 38 minuten besteed aan het doornemen van de advertenties. Hierbij is 90 procent van de respondenten op zoek naar aanbiedingen en kortingen, terwijl 85 procent zegt ook nieuwe producten te ontdekken. Na het lezen van brievenbusreclame stapt 81 procent ook daadwerkelijk naar de winkel en daarbij belandt 32 procent van de consumenten in een zaak waar ze normaal gesproken niet zouden komen. Volgens het onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Adrexo (specialist in digitale en fysieke distributie van reclame-uitingen), noemt 70 procent van de Fransen brievenbusreclame als favoriet medium - gelijk aan de populariteit onder Duitse en Nederlandse consumenten, maar boven het Europese gemiddelde van 60 procent.