De virtuele beursvloer van Düsseldorf kent drie segmenten: een 'Conference Area', de 'Exhibition Space' en het 'Networking Plaza'. Vanaf eind oktober zal de 'Drupa preview' onder andere korte video's tonen waarin de thema's van Drupa 2021 worden besproken. Een voorproefje van zo'n digitale vakbeurs-versie is al te zien bij All In Print, de Chinese grafische beurs die mede door Messe Düsseldorf Shanghai wordt georganiseerd. Vooruitlopend op het evenement, dat begin oktober in de agenda staat, is alvast 'All In Print Cloud' van start gegaan als 'virtual expo' met vooral veel bedrijfsvideo's van exposanten.

De aanhoudende onzekerheid rond de Covid-19-pandemie maakt dat exposanten hun deelname aan Drupa heroverwegen. Eerder zegden ondermeer Xerox, Bobst, Heidelberg en Komori al af, en vorige week kwam daar ook Screen nog bij. Vrijwel al deze partijen zeggen zich onder andere met eigen virtuele evenementen aan het publiek te zullen presenteren.

In Nederland zag vakbeurs Empack haar plannen sneuvelen voor een hybride versie van het driedaagse evenement in Utrecht. De exposanten van deze verpakkingsbeurs, die van maart eerst naar juni en later naar september werd verplaatst, geven toch liever de voorkeur aan een volledige online-variant. Die vindt nu onder de naam 'Empack Reconnect' plaats op 17 september.

(Grafisch Nieuws i.s.m. De Grafische Vakpers)

De virtuele beursvloer van Düsseldorf kent drie segmenten: een 'Conference Area', de 'Exhibition Space' en het 'Networking Plaza'. Vanaf eind oktober zal de 'Drupa preview' onder andere korte video's tonen waarin de thema's van Drupa 2021 worden besproken. Een voorproefje van zo'n digitale vakbeurs-versie is al te zien bij All In Print, de Chinese grafische beurs die mede door Messe Düsseldorf Shanghai wordt georganiseerd. Vooruitlopend op het evenement, dat begin oktober in de agenda staat, is alvast 'All In Print Cloud' van start gegaan als 'virtual expo' met vooral veel bedrijfsvideo's van exposanten.De aanhoudende onzekerheid rond de Covid-19-pandemie maakt dat exposanten hun deelname aan Drupa heroverwegen. Eerder zegden ondermeer Xerox, Bobst, Heidelberg en Komori al af, en vorige week kwam daar ook Screen nog bij. Vrijwel al deze partijen zeggen zich onder andere met eigen virtuele evenementen aan het publiek te zullen presenteren.In Nederland zag vakbeurs Empack haar plannen sneuvelen voor een hybride versie van het driedaagse evenement in Utrecht. De exposanten van deze verpakkingsbeurs, die van maart eerst naar juni en later naar september werd verplaatst, geven toch liever de voorkeur aan een volledige online-variant. Die vindt nu onder de naam 'Empack Reconnect' plaats op 17 september.(Grafisch Nieuws i.s.m. De Grafische Vakpers)