Priorzegels gaan straks 1,21 euro kosten (nu nog 1 euro) en non-priorzegels 1,01 euro (nu nog 0,95 euro). Als eerste verschijnt in januari een serie zegels ter gelegenheid van de 75ste verjaardag van de striphelden Suske en Wiske.

"Met uitgiften over zijn mensen en zijn erfgoed wordt de postzegel andermaal een ware ambassadeur van België", stelt bpost. De collectie voor 2020 bevat onder andere ook zegels ter ere van schilder Jan Van Eyck. Dat postzegelvel krijgt de vorm van het Lam Gods en plooit ook zo open.Verder is er bijvoorbeeld aandacht voor de 60ste verjaardag van Koning Filip en voor het Europees kampioenschap voetbal.

Het postbedrijf zag in minder dan tien jaar een derde van haar briefwisseling volumes verloren gaan: "De aanpassing van de postzegeltarieven vangt deels de stijging van de vaste kosten op, veroorzaakt door die sterke daling van de briefwisseling, en garandeert elke Belg een betaalbare universele dienstverlening zonder subsidie van de Belgische staat." Gemiddeld zal de tariefverhoging voor alle producten van de binnenlandse post voor 2020 gemiddeld 5,1% bedragen, rekent bpost voor: "De gemiddelde impact op het maandelijks huishoudelijk budget blijft met een stijging van 0,21? bovendien zeer beperkt." Dat komt vooral omdat 80% van de klanten voor een non-prior postzegel kiest als het over het versturen van hun zendingen gaat: "95% van de klanten kopen een postzegelvel en kiezen zo voor het goedkoopste tarief."

Priorzegels gaan straks 1,21 euro kosten (nu nog 1 euro) en non-priorzegels 1,01 euro (nu nog 0,95 euro). Als eerste verschijnt in januari een serie zegels ter gelegenheid van de 75ste verjaardag van de striphelden Suske en Wiske."Met uitgiften over zijn mensen en zijn erfgoed wordt de postzegel andermaal een ware ambassadeur van België", stelt bpost. De collectie voor 2020 bevat onder andere ook zegels ter ere van schilder Jan Van Eyck. Dat postzegelvel krijgt de vorm van het Lam Gods en plooit ook zo open.Verder is er bijvoorbeeld aandacht voor de 60ste verjaardag van Koning Filip en voor het Europees kampioenschap voetbal.Het postbedrijf zag in minder dan tien jaar een derde van haar briefwisseling volumes verloren gaan: "De aanpassing van de postzegeltarieven vangt deels de stijging van de vaste kosten op, veroorzaakt door die sterke daling van de briefwisseling, en garandeert elke Belg een betaalbare universele dienstverlening zonder subsidie van de Belgische staat." Gemiddeld zal de tariefverhoging voor alle producten van de binnenlandse post voor 2020 gemiddeld 5,1% bedragen, rekent bpost voor: "De gemiddelde impact op het maandelijks huishoudelijk budget blijft met een stijging van 0,21? bovendien zeer beperkt." Dat komt vooral omdat 80% van de klanten voor een non-prior postzegel kiest als het over het versturen van hun zendingen gaat: "95% van de klanten kopen een postzegelvel en kiezen zo voor het goedkoopste tarief."