Bpost nam vorig jaar het initiatief voor de 'Paper Reach Survey' vanuit de behoefte om voor het Belgische medialandschap (agentschappen en adverteerders) solide, actuele en objectieve gegevens te verzamelen over het gedrag van de consumenten ten opzichte van hun brievenbus en direct mail. De resultaten zijn nu online beschikbaar (via paper-reach.be) en worden voor de gebruiker op maat gepresenteerd. Door namelijk te kiezen voor een bepaalde sector (van 'Auto's en assecoires' tot 'Toerisme en vrije tijd'), een profiel van de doelpersoon (man/vrouw, Nederlands/Frans, enz.) en een subprofiel (wel/geen klant, leeftijd, beroep, enz.) ontstaat een specifiek beeld van de potentiële impact van direct mail.

Een taskforce, bestaande uit experten van de UMA, UBA, ACC en bpost media, begeleidde het project, dat werd uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Profacts. Het onderzoek loopt ook dit jaar door.

Bpost nam vorig jaar het initiatief voor de 'Paper Reach Survey' vanuit de behoefte om voor het Belgische medialandschap (agentschappen en adverteerders) solide, actuele en objectieve gegevens te verzamelen over het gedrag van de consumenten ten opzichte van hun brievenbus en direct mail. De resultaten zijn nu online beschikbaar (via paper-reach.be) en worden voor de gebruiker op maat gepresenteerd. Door namelijk te kiezen voor een bepaalde sector (van 'Auto's en assecoires' tot 'Toerisme en vrije tijd'), een profiel van de doelpersoon (man/vrouw, Nederlands/Frans, enz.) en een subprofiel (wel/geen klant, leeftijd, beroep, enz.) ontstaat een specifiek beeld van de potentiële impact van direct mail.Een taskforce, bestaande uit experten van de UMA, UBA, ACC en bpost media, begeleidde het project, dat werd uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Profacts. Het onderzoek loopt ook dit jaar door.