Print & Digital Convention richt zich op de mogelijkheden van zowel digitale als printtechnologieën. Het doel van het evenement is om het potentieel van gedrukte producten te combineren met de mogelijkheden die door digitale transformatie ontstaan. De focus ligt niet alleen op technologie, maar ook op de toepassingen: de verwevenheid van print en digitale oplossingen die leiden tot spannende en effectieve marketingcampagnes.

Na de succesvolle tweede editie in april 2018 wil de conventie en expo weer een uniek programma van workshops in zowel Duits als Engels aanbieden, waarbij ideeën en design worden gecombineerd met innovatieve marketingstrategieën.

Georganiseerd door f:mp. (de Duitse beroepsvereniging van mediaproducenten) en Messe Düsseldorf is de Print & Digital Convention uitgegroeid tot een evenement dat aan populariteit wint in verschillende industrieën, de retailsector, de marketing en IT.

"Thematisch gezien zal de Print & Digital Convention grotendeels aanleunen bij de hoofdthema's die drupa zal belichten. Met zijn wereldwijd netwerk stelt drupa ons in staat om het internationaal karakter van het evenement te vergroten en de focus op de thema's van de toekomst te richten", zegt Sabine Geldermann, directeur van drupa.

Om dit doel te bereiken zal er voor het volgende evenement ook worden samengewerkt met FEPE (European Federation of Envelope Manufacturers) en IPC (International Post Cooperation). Samen met de twee officiële verenigingspartners betekent dit een versterking van het thema "dialoogmarketing", zowel wat betreft de inhoud als de exposanten.

Inmiddels loopt drupa, dat van 16 tot 26 juni 2020 wordt georganiseerd, vol. Kort na de officiële registratiedeadline is al 96 procent van de geplande 160.000 vierkante meter ruimte geboekt.

www.printdigitalconvention.de.