De themakrant waarin goede journalistiek met uitstekende vormgeving wordt gecombineerd, moet het onterechte beeld bij het brede publiek van een oubollige grafische sector bijstellen.

GRAFOC, Albe De Coker en de Arteveldehogeschool legden de opdracht voor het maken van de krant neer bij de studenten Journalistiek en studenten Grafische en digitale media. Het onderwerp: De selfie- en celebritycultuur die vandaag haar stempel drukt op een door (visuele) media doordrongen wereld en die onze kijk op schoonheid en esthetiek beïnvloedt.

30 laatstejaarsstudenten Journalistiek leverden de Engelstalige tekst aan waarbij zij het opgegeven thema zo ruim mogelijk mochten interpreteren. 70 Graphic Design studenten verzorgden vervolgens de lay-out en de illustraties. Elke graphic designstudent nam de vormgeving van één artikel voor zijn rekening en ontwierp hiervoor een spread in een zelfgekozen stijl. De beste spreads werden gebundeld in één krant. Het eindproduct is tastbare en efficiënte communicatie op papier. De krant dient om jongeren aan te moedigen om te kiezen voor drukwerk en ter promotie van het grafisch onderwijs.

Drukwerk: Bredero Graphics, Melle, Member of the Albe De Coker Group; 6000 kranten; 40 pagina's selfcover; open A2/gesloten A3; recto-verso quadri; ongestreken gerecycleerd papier 80 g/m²; 2 x geniet.

De themakrant waarin goede journalistiek met uitstekende vormgeving wordt gecombineerd, moet het onterechte beeld bij het brede publiek van een oubollige grafische sector bijstellen.GRAFOC, Albe De Coker en de Arteveldehogeschool legden de opdracht voor het maken van de krant neer bij de studenten Journalistiek en studenten Grafische en digitale media. Het onderwerp: De selfie- en celebritycultuur die vandaag haar stempel drukt op een door (visuele) media doordrongen wereld en die onze kijk op schoonheid en esthetiek beïnvloedt.30 laatstejaarsstudenten Journalistiek leverden de Engelstalige tekst aan waarbij zij het opgegeven thema zo ruim mogelijk mochten interpreteren. 70 Graphic Design studenten verzorgden vervolgens de lay-out en de illustraties. Elke graphic designstudent nam de vormgeving van één artikel voor zijn rekening en ontwierp hiervoor een spread in een zelfgekozen stijl. De beste spreads werden gebundeld in één krant. Het eindproduct is tastbare en efficiënte communicatie op papier. De krant dient om jongeren aan te moedigen om te kiezen voor drukwerk en ter promotie van het grafisch onderwijs.Drukwerk: Bredero Graphics, Melle, Member of the Albe De Coker Group; 6000 kranten; 40 pagina's selfcover; open A2/gesloten A3; recto-verso quadri; ongestreken gerecycleerd papier 80 g/m²; 2 x geniet.