Het portaal is de brug naar de fysieke drupa en brengt de grafimedia-industrie 24/7 met mekaar in contact. Het netwerkgedeelte voorziet in een 'match making' mogelijkheid dat drijft op algoritmen.

De beursorganisatoren ontwikkelden het nieuwe virtuele platform in 3 maanden tijd. "Om met elkaar in gesprek te kunnen blijven tot we elkaar weer face to face ontmoeten," zei Sabine Gelderman, de directeur van drupa tijdens het panelgesprek op de openingsdag van het portaal op 27 oktober. Volgens Marcus Heering, de Managing Director van de Duitse grafische machinefabrikanten, kan een virtueel platform geenszins een fysieke expo als marktplaats vervangen. Maar de extra digitale kanalen zijn een blijver. Ervaring leert dat digitale platformen vooral bestaande klanten en medewerkers van de tweede en derde lijn uit bedrijven mobiliseren. Toevallige ontmoetingen en de aanwezigheid van beslissingsnemers zijn de voordelen van de fysieke beurzen.

Christian Plenge, baas van Digital Strategy and Communication van Messe Düsseldorf, heeft intussen ervaring met de organisatie van beurzen in coronaperiode. Hij verzekerde dat de drupa van volgend jaar in alle veiligheid zal verlopen.

Key trends volgens de organisatoren van drupa zijn: circulaire ecnonomie, artificiële intelligentie, platformeconomie en geconnecteerde consumenten (de actieve consument). Het zijn krachten die een groeiende invloed uitoefenen op industrieprocessen.

U kan zich via de website van drupa gratis registreren voor het platform 'drupa preview'.

Het portaal is de brug naar de fysieke drupa en brengt de grafimedia-industrie 24/7 met mekaar in contact. Het netwerkgedeelte voorziet in een 'match making' mogelijkheid dat drijft op algoritmen.De beursorganisatoren ontwikkelden het nieuwe virtuele platform in 3 maanden tijd. "Om met elkaar in gesprek te kunnen blijven tot we elkaar weer face to face ontmoeten," zei Sabine Gelderman, de directeur van drupa tijdens het panelgesprek op de openingsdag van het portaal op 27 oktober. Volgens Marcus Heering, de Managing Director van de Duitse grafische machinefabrikanten, kan een virtueel platform geenszins een fysieke expo als marktplaats vervangen. Maar de extra digitale kanalen zijn een blijver. Ervaring leert dat digitale platformen vooral bestaande klanten en medewerkers van de tweede en derde lijn uit bedrijven mobiliseren. Toevallige ontmoetingen en de aanwezigheid van beslissingsnemers zijn de voordelen van de fysieke beurzen.Christian Plenge, baas van Digital Strategy and Communication van Messe Düsseldorf, heeft intussen ervaring met de organisatie van beurzen in coronaperiode. Hij verzekerde dat de drupa van volgend jaar in alle veiligheid zal verlopen.Key trends volgens de organisatoren van drupa zijn: circulaire ecnonomie, artificiële intelligentie, platformeconomie en geconnecteerde consumenten (de actieve consument). Het zijn krachten die een groeiende invloed uitoefenen op industrieprocessen.U kan zich via de website van drupa gratis registreren voor het platform 'drupa preview'.